سرویس استان های هنرآنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم که با تجلیل از عکاسان، خبرنگاران و فرهنگی نویسان رسانه های این استان نیز همراه بود؛ بر ضرورت گسترش فضای نقد مدیران تاکید کرد و گفت: پیشنهاد می دهم نقدها از مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع شود تا به تدریج دامنه نقد به سایر مدیران و دستگاه های اجرایی نیز برسد.

بهزاد مریدی بر ضرورت استقلال خبرنگاران در فعالیت حرفه ای شان تاکید کرد و گفت: در ٣سال گذشته تلاش ما بر این بوده که روزنامه نگاری ما به سمت نقد کشیده شود اما نشد، این درحالی است که ما اعتقاد داریم روزنامه نگاری نباید در خدمت هیچ فرد یا گروه خاصی باشد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران و عکاسان خبری در انتقال اخبار باید کاملا شفاف عمل کنند، گفت: براساس اصل هرمنوتیک مهم نیست که گوینده و نویسنده چه می گویند، بلکه آنچه مهم است درک و دریافت مخاطب از مطالب و موضوعات مطرح شده است که این در حوزه اطلاع رسانی و اخبار مصداق ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با طرح این پرسش که آیا اساسا می توان هرمنوتیک را وارد حوزه خبر کرد یا خیر، گفت: پاسخ من به این سوال منفی است؛ چرا که خبرنگار نباید غیرشفاف و دوگانه بنویسد تا هر مخاطب برداشتی از خبر او داشته باشد؛ بلکه باید در انتقال اخبار کاملا شفاف عمل کند.

مریدی خود از همه اصحاب رسانه خواست تا برای بهبود وضعیت موجود و موفقیت در حوزه های انگیزشی، محیطی و عاطفی، برنامه های راهبردی ارایه دهند.

وی همچنین بر ضرورت برگزاری دوره های آموزشی ویژه اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت: مجموعه فرهنگ و ارشاد فارس در تامین منابع مالی برگزاری این دوره ها از هیچ همکاری دریغ نخواهد کرد.

مریدی در پایان و پس از ارائه پیشنهاد ها و اتقادهایی که در این مراسم مطرح شد، پیشنهاد داد که در هر فصل از یکی از خبرنگاران که دارای شرایط لازم باشند تجلیل شود. این مقام مسئول فرهنگی استان بررسی شرایط مورد نیاز برای این کار را بر عهده خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران گذاشت.

در این مراسم؛ فرهنگ نویسان و عکاسان خبری هر کدام به طور جداگانه به ارائه نظرات و انتقادهای خود از حوزه فرهنگ و هنر فارس و موانع پیش رو در حوزه کاری خود پرداختند و پس از آن به سخنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و همچنین همکاران خود در حوزه مطبوعات و خبرگزاری ها برای بهبود و ارتقاء سطح این حوزه خطیر و تاثیر گزار پرداختند.

گفتنی است؛ در این آیین عکاسان، خبرنگاران و فرهنگی نویسان استان، با اهدا گل ، لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند و به مناسبت این ایام؛ با کیکِ این روز کام خبرنگاران و عکاسان حاضر شیرین شد .

الهه بهرامی