به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ستاد خبری جشنواره منطقه ای سینمای جوان کرمانشاه-شبدیز، نشست هم اندیشی مسئولان و مدیران استان کرمانشاه به منظور هماهنگی در برگزاری جشنواره منطقه ای شبدیز با حضور سازمانها، نهادها و مسولین استان در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

 در این نشست، یوسف شاه حسینی معاون سیاسی استاندار کرمانشاه، ضمن تبریک روز ملی کرمانشاه و با اشاره به عملیات غرور آفرین مرصاد، جشنواره شبدیز را فرصتی مناسب برای معرفی قابلیت ها و توانمندی های استان دانست و افزود راه توسعه و پیشرفت از مسیر جوان گرایی و استفاده از نیروی جوان می گذرد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره کارکردهای پیدا و پنهان زیادی دارد، ابراز امیدواری کرد تا در سال آتی نیز بتوانیم در این استان جشنواره های ملی و منطقه ای برگزار کنیم و آثار مثبت آن را در تمامی سطوح شاهد باشیم.

وی از نهادها و سازمانهای ذیربط خواست در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره بکوشند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام رحیم جعفری مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه در مورد جشنواره شبدیز و روند برگزاری جشنواره سخنانی ایراد کرد.

جعفری ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره در توسعه فرهنگی منطقه، کرمانشاه را یکی از قطب های فیلمسازی کشور دانست که همواره فیلمسازانش در بخش های ملی و بین المللی مطرح بوده اند.

وی افزود برگزاری جشنواره علاوه بر ارتقای کیفی و کمی آثار فیلمسازان و زیرساخت های استان ، پیام های فرهنگی و سیاسی داخلی و برون مرزی نیز داراست و همچنین به آثار مثبت حضور هنرمندان سایر استان ها در کرمانشاه به عنوان سفیران فرهنگی اشاره کرد.

کامران رضایی مدیر انجمن سینمای جوان کرمانشاه و مدیر برگزاری جشنواره شبدیز در این جلسه به حضور نخبه گان فیلمسازی در این جشنواره که عرصه های ملی و بین المللی زیادی را تجربه کرده اند، اشاره کرد و خواستار همیاری همه مسئولان استانی در برپایی هر چه بهتر جشنواره شد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه فضل اله رنجبر فرماندار کرمانشاه، جعفرکرجی معاون توسعه اداره میراث فرهنگی، نادر حیدریان رئیس سازمان سمعی بصری ارشاد، آرشام خرسندپورمعاون امور هنری و سینمایی ارشاد، علیرضا گودرزی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فردین امیری قائم مقام سازمان صدا و سیما  مرکز کرمانشاه نیز حضور داشتند که همگی بر کمک  به هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره تاکید کردند.

گفتنی ست 57 امین جشنواره منطقه ای فیلم و عکس سینمای جوان با عنوان شبدیز 22 تا 25 شهریور در کرمانشاه برگزارمی شود.