به گزارش هنرآنلاین، دبیر جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در گفت‌وگو با شبستان  بیان کرد: با توجه به فراخوان صورت گرفته برای برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی با عنوان "دختران مینودری"، 107 اثر در 2 بخش پوشش های اجتماعی نوجوانان و بخش عفاف و حجاب شامل پوشش های سر نظیر مقنعه و چادر به دبیرخانه این جشنواره و نمایشگاه رسید.

اشرف کاظمی ادامه داد: در مرحله اولیه داوری، از بین آثار رسیده 60 اثر در نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی به نمایش گذاشته شده است که این آثار به مرحله دوم کارشناسی راه یافته اند و در روز دهم مرداد ماه مورد داوری قرار می گیرند و در 2 بخش مذکور سه نفر برتر انتخاب می شوند.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه، اولین نمایشگاهی است که در استان برای پوشش نوجوانان برگزار شده است و طراحان و خیاطان شرکت کننده در نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی از نقاط مختلف استان قزوین هستند.

دبیر جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی اضافه کرد: آثاری که در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می گیرد، قیمت گذاری می شود و بازدیدکنندگان می توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند و یا اینکه در صورت مورد پسند بودن طرحی آن را سفارش داده و تهیه کنند.

وی اعلام کرد: طرح هایی که در این نمایشگاه مورد تائید قرار گرفته و برگزیده شود در مرکز کارآفرینی شهرداری اقبالیه که ویژه بانوان است، به تولید انبوده می رسد.

کاظمی توضیح داد: در این نمایشگاه برنامه های جانبی هم در نظر گرفته شده است که برگزاری نشست تخصصی طراحان، ورک شاپ آموزشی و برگزاری مسابقه بزرگ از طراحی و دوخت از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی اظهار کرد: مهمترین هدف ما از برگزاری این نمایشگاه معرفی الگوهای برتر و مدل های مناسب به نوجوانان است و به دنبال این هستیم فرهنگ سازی در حوزه پوشش صحیح و مناسب نوجوانان داشته باشیم و همچنین معرفی طراحان به تولیدکنندگان از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

دبیر جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه از هفتم تا 12 مرداد ماه از ساعت 10 تا 13 و 18 تا 22 در نگارخانه استاد محصص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین آماده بازدید علاقمندان است.