سرویس استان های هنرآنلاین: دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه اختتامیه دومین دوره شعر رضوی اقوام ایرانی را در شیراز خواهیم داشت که دهم مردادماه برگزار می شود، یادآور شد: برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت نشانگر علاقه مردم به اهل بیت (ع) است.

بهزاد مریدی در حاشیه مراسم شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور، گفت: دهه کرامت از سوم تا سیزدهم مردادماه در کشور برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه ٣٤ دستگاه در این شورا فعالیت دارند و سابقه این جلسه به سال ٨٧ بازمی گردد، یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستادعالی کانون های مساجد کشور محوریت برگزاری ایام دهه کرامت را به عهده دارند.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که مجموع تولیت های آستان های مقدس در قم، مشهد، شیراز و شهرری، برای برگزاری جشن های دهه کرامت برنامه ریزی خواهند کرد، تاکید کرد: ٣٨ برنامه محوری در خصوص دهه کرامت طرح مسئله شد و در جلسه اول هشت برنامه فرهنگی، ورزشی و عمومی برنامه ریزی شده است که سابقه شادی خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه اختتامیه دومین دوره شعر رضوی اقوام ایرانی را در شیراز خواهیم داشت که دهم مردادماه برگزار می شود، یادآور شد: برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت نشانگر علاقه مردم به اهل بیت (ع) است.

فارس الگویی مناسب برای دلبستگی به ائمه اطهار،خاندان اهل بیت (ع) و علما است

بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان گفت: فارس می تواند الگویی مناسب برای همبستگی و دلبستگی به ائمه اطهار و خاندان اهل بیت (علیهم السلام) و همچنین عرض ارادت به علما و فضلا باشد.

بهزاد مریدی ادامه داد: استان فارس با داشتن بیشترین حرم امامزادگان (علیهم السلام) همیشه مورد توجه بوده و از زمانی که مقام معظم رهبری شیراز را سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) نامیده اند، موجب توجه دو صد چندان شده است.

دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان فارس تاکید کرد: در استان فارس و شیراز اقوام گوناگون، گروه های فکری و حوزه های اندیشه ای حول کانون پرمهر اهل بیت (علیهم السلام) گردهم جمع شده اند و یکی از دلایل مهمی است که کنار هم هستند.

وی با تاکید بر اینکه همبستگی و دلبستگی به اهل بیت (علیهم السلام) موجبات این مهم را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: فارس می تواند الگویی مناسب برای همبستگی و دلبستگی به ائمه اطهار و خاندان اهل بیت (علیهم السلام) و همچنین عرض ارادت به علما و فضلا باشد.

دکتر مریدی با اشاره به فعالیت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور، افزود: این شورا در آستانه دهمین سال فعالیت به جایگاه مطلوبی رسیده است و امیدواریم استان فارس و شیراز بتواند به آن چیزی که شایسته و بایسته آن است، دست پیدا کند.

خاطرنشان می شود، جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور با عضویت ٣٤ دستگاه فرهنگی، مذهبی، مردمی و اجرایی و با حضور اعضای کشوری و استانی در سالن شهید آیت الله دستغیب آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام) برگزار شد.

الهه بهرامی