به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام،علی محمدنیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در نشست هم‌اندیشی هنرمندان هنرهای نمایشی این استان، اظهار کرد: زیرساخت‌های فرهنگی استان با حمایت دولت در حال ارتقا و افزایش است.

 وی، با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ در استان ایلام از کمبود زیرساخت فرهنگی در چند سال گذشته در مضیقه بوده است، افزود: در دو سال گذشته در حوزه فراهم کردن زیرساخت لازم در قالب مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان های مختلف فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ٤ مجتمع فرهنگی و هنری در این مدت در شهرستان‌های مختلف بوده‌ایم.

 محمد نیاکان، بابیان اینکه مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام ساماندهی شده است، گفت: سالن سینما فرهنگ استان با توجه به نیاز مرکز استان به سینما و ایجاد فضای مناسب برای اقشار مختلف مردم و بهره بردن از تازه‌ترین محصولات سینمایی کشور راه‌اندازی شده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: سالن نمایش برای استفاده هنرمندان تئاتر مرکز استان در کتابخانه مرکزی شهر ایلام تدارک دیده‌شده است و سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد نیز هم‌اکنون به‌عنوان سالن سینما مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید گفت سینما و تئاتر دو هنر نزدیک به هم هستند که شرایط فعالیت این دو هنر را در استان فراهم کرد.

 وی، بابیان اینکه در دهلران یک قطعه زمین برای ساخت سالن تئاتر برای هنرمندان این شهرستان در نظر گرفته‌شده است، ابراز کرد: در شهرستان مهران یک مجتمع در حال ساخت است که بعد از اربعین حسینی سال جاری تحویل خواهد شد و مورداستفاده هنرمندان این شهرستان قرار خواهد گرفت.

 محمد نیاکان، خاطرنشان کرد: بیش از ٥٠ هزار مترمربع زمین در دو سال گذشته برای زیرساخت‌های فرهنگی استان در مناطق مختلف استان با همکاری و حمایت دولت محترم در استان در نظر گرفته‌شده است اما باید به این نکته نیز توجه داشت که در راستای تحقق اصل ٤٤ قانون اساسی و سپردن امور به مردم، مجتمع‌های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی واگذار خواهد شد که هنرمندان نیز می‌توانند در این زمینه وارد عرصه شوند.

 گفتنی است، در این نشست که با حضور هنرمندان بخش‌های مختلف هنرهای نمایشی استان در محل سالن مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد استان برگزار شد، تعدادی از هنرمندان دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص مشکلات پیش روی عرصه تئاتر استان مطرح کردند.