سومین جشنواره فیلم عمار به دبیری نادر طالب‌زاده در طول یک هفته در سالن سینما فلسطین برگزار شد و مجموع فیلم‌های این جشنواره در سه سالن این سینما و در سانس‌های مختلف به نمایش درآمد. البته نمایش فیلم‌ها در شهرستان‌های مختلف و حتی برخی فرهنگسراها نیز دنبال شد.

مجموع آثار ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره فیلم عمار 900 اثر بود که از این تعداد 620 اثر تصویری اعم از مستند، داستانی، انیمیشن و نماهنگ نمایش داده شد و 187 فیلمنامه و 93 اثر نقد و مقالات سینمایی مورد بررسی قرار گرفت.

آثار ارسال شده در پنج حوزه مختلف بوده است به این ترتیب که فیلم‌هایی با موضوعات بیداری اسلامی 140 فیلم ، تاریخ انقلاب 207 ، جنگ نرم 120، نقد دورن گفتمای 140 و حوادث پس از انتخابات 14 فیلم بود. در این بین 65 فیلم در حوزه انیمیشن، 165 فیلم داستانی بلند و کوتاه،315 مستند و 75 اثر در حوزه نماهنگ به نمایش درآمد.

همچنین داوران در بخش مستند ابراهیم فیاض جامعه‌شناس و استاد دانشگاه، نادر طالب‌زاده فیلمساز، ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما و تلویزیون و مهدی نصیری و مسعود رضایی، روزنامه‌نگار بودند. در بخش انیمیشن محمدحسین نیرومند، فیلمنامه‌نویس و کاریکاتوریست، شهریار بحرانی، کارگردان سینما و احسان محمدحسنی، مدیر سازمان رسانه ای اوج آثار را داوری کردند. در بخش نماهنگ نیز محمد گلریز، موسیقیدان و خواننده، جهانگیر خسروشاهی، داستان‌نویس و پژوهشگر و تقی یازرلو، مستندساز به داوری آثار پرداختند.

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم عمار با تقدیر از داوود میرباقری فردا عصر با حضور سینماگران در سالن سینما فلسطین برگزار می‌شود.

پایان پیام/