عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو با «هنرآنلاین» با اشاره به تمهیدات و اقدامات این وزارتخانه در حفظ ابنای تاریخی و در واکنش به انتشار خبری مبنی بر تهدید بافت تاریخی شیراز که در برخی از رسانه ها مطرح شده، گفت: حفظ ابنای تاریخی یک اولویت جدی برای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری محسوب می شود و حفظ بافت ها و ابنیه تاریخی جزو وظایف اصلی این وزارتخانه محسوب می شود.

وی گفت: بدون اغماض و تعارف با هر شخص و نهادی که برای ابنیه تاریخی تخریبی ایجاد کند مقابله جدی خواهیم کرد همچنین بخشی از مخالفت هایی که با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری انجام می شود ناشی از همین سختگیری وزراتخانه در حفظ میراث فرهنگی است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی افزود: در برابر تخریب ابنای تاریخی به هیچ عنوان کوتاه نمی آییم و پای هزینه آن هم می ایستیم از سوی دیگر بافت شیراز هم از جایگاه ویژه ای برخوردار است و از همان ابتدا هم تاکید فراوان بر حفظ این بافت بوده است.

ضرغامی در پایان گفت: از سوی دیگر هم باید اعتبارات مناسبی برای حفظ بافت تاریخی شیراز سرمایه گذاری شود و تعدادی از ابنیه تاریخی ثبت شده هم در آن موقعیت بازسازی شود.