سرویس مد و لباس هنرآنلاین: محمدرضا ملکشاهی از اعضای کمیته ارزیابی کارگروه ساماندهی مد و لباس و مدیرعامل برند "پیام" درباره شرایط حاکم بر بازار پوشاک فصل بهار و تابستان به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: مفتخریم که در شرایط فعلی، اغلب فروشگاه‌های معتبر کشور با فروش برندهای ایرانی توانسته‌اند گام بلندی در مسیر معرفی محصول باکیفیت داخلی برداشته و این مسئله در سال جاری به خوبی مورد توجه مردم و مخاطبان نیز قرار گرفته است.

او افزود: البته امید است در ادامه بتوانیم از کالایی در حوزه مد و لباس سخن بگوییم که صفر تا صد آن را با اتکا به تولید داخلی وارد بازار کرده‌ایم چرا که به دلیل نبود تکنولوژی لازم برای تولید پارچه با کیفیت، هنوز هم بسیاری از تولیدکنندگان با پارچه‌های وارداتی به تولید محصول می‌پردازند.

ملکشاهی با اشاره به اینکه طراحی طراحان مد و لباس چندین گام از عرصه نساجی جلوتر است اظهار داشت: بی شک یکی از دلایل موفقیت برندهای ایرانی طی سال‌های اخیر در کشورمان مدیون زحمات خلاقانه و نوآورانه طراحان بوده که به نوبه خود ستودنی بوده و کالای لوکس ایرانی را پشت ویترین‌های فروشگاه‌های عرضه پوشاک وارد کرده است.

این کارشناس مد و لباس در ادامه با نقد بر قیمت‌های کاذب مزون‌ها گفت: متأسفانه در کشور ما مزون‌های فعال در حوزه مد و لباس با درج قیمت‌های کاذب چند صد هزار تومانی روی کالای خود، بازار مصرفی جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

او اذعان داشت: درست در شرایطی که برند ایرانی توانسته است با شناسایی ذائقه مخاطبان به اجرای شعار کیفیت و طراحی درخور با قیمت مناسب جامه عمل بپوشاند، اما مزون‌ها همچنان محصول خود را با قیمتی بالا و کیفیتی نازل‌تر از آنچه در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود به دست مخاطبان خاص خود می‌رسانند و همین سودای کسب سودهای چندبرابری موجب می‌شود که بسیاری از فعالان به جای برندسازی و ترویج استفاده از کالای ایرانی به ورود به عرصه مزون داری فکر کنند.

ملکشاهی در خاتمه گفت: کیفیت پارچه‌های ایرانی برای فصل تابستان خوب است اما عدم تنوع طرح‌ها مشکلی است که این عرصه را ضعیف می‌کند در واقع ما در بخش طراحی پارچه با مشکل عمده‌ای روبرو هستیم و البته به دلیل در اختیار نداشتن تکنولوژی لازم برای بخش تأمین پارچه الیاف طبیعی با تنوع رنگ بالا، ممکن است استقبال مردم از این طیف پوشاک در فصل گرما کاهش یابد.