به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان روز سه شنبه در جلسه تقدیر از هنرمندان و عوامل برگزاری نخستین اکسپوی نقاشی گیلان با بیان این که اولین مرحله در هر چیزی، پذیرش واقعیت موجود است، گفت: اگر واقعیت ها را نپذیریم، واقعیت خود را به ما تحمیل می کند.

 فیروز فاضلی ادامه داد: در خصوص نخستین اکسپوی نقاشی گیلان نیز باید نگاهی دو سویه داشته باشیم؛ اول آن که نخستین گام را در این مسیر برداشتیم و دوم اینکه چه تجاربی از آن به دست آوردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اذعان کرد: این نمایشگاه باعث ایجاد یک همدلی  در هنرمندان عرصه نقاشی استان شد که امیدوارم این همدلی، لحظه به لحظه عمیق تر شود.

وی با بیان این که گذشته با ما است اما ما نباید در گذشته بمانیم، افزود: نیم نگاه به گذشته نیاز است اما نباید ما را از درک حال غافل کند، چرا که باید آینده را رقم بزنیم.

فاضلی با تأکید بر این که هر چیزی که می خواهد فرهنگ شود باید به تداوم برسد، تصریح کرد: چنین برنامه هایی با یک بار برگزاری تبدیل به فرهنگ نمی شود و نیازمند تداوم است؛ از اساتید حاضر خواهش دارم این را به عنوان یک مطالبه مداوم و با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی پیگیری کنند.

صادق عمادزاده، کارشناس مسئول هنرهای تجسمی اداره کل و از اعضای شورای سیاستگذاری نخستین اکسپوی نقاشی گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: متأسفانه به علت محدودیت فضای برگزاری نمایشگاه، نتوانستیم به طور شایسته پاسخگوی اشتیاق هنرمندان برای حضور در آن باشیم که امیدوارم با تداوم بخشی این حرکت، کاستی های دوره نخست را پوشش بدهیم.

نخستین اکسپوی نقاشی گیلان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با مسئولیت اجرایی موسسه فرهنگی هنری صبح قلم گیل، از ١٤ لغایت ١٩ اسفندماه جاری در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد.

در این نمایشگاه ویژه فروش آثار هنری، ٦٠ اثر از ٢٠ هنرمند نقاش استان گیلان (افشین آماده، حامد بهروزکار، صمد توانا، محمود ثناجویان، سایه دادگر، محمود دراندیس، رحیم رحیم‌زاده، ناصر رمضانی، خسرو روشن، امید ژاله، منیر صحت، کوروش صفا‌بخش، پژمان صفر‌نژاد، مازیار عمادزاده، رشید غلامی پور، نسرین فلاحتی، ابوالحسن محمدرضائی، مرتضی منصف، محسن نعمت‌خواه و محمد‌ابراهیم نوروزی) به نمایش گذاشته شد.