سرویس استان‌های هنرآنلان: امین برنجکار هنرمند اهل شیراز که به عنوان عکاس خبری در خبرگزاری‌های مهر و میزان فعالیت دارد، یکی از راه‌یافتگان به نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر است و با اثری تحت عنوان "برهوت" در بخش عکس این جشنواره حضور دارد.

او درباره موضوع اثری که با آن در جشنواره شرکت کرده، به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این اثر با تمرکز به بحران خشکسالی در ایران و اثرات جانبی آن بر روی زندگی و معیشت مردم  از جمله جوامع روستایی خلق شده است.

برنجکار با اشاره به انگیزه خود برای خلق این اثر، ادامه داد: هدف من از خلق این اثر این بود تا بر مسئله کم آبی از دو جهت تاکید کنم، یکی تاثیر کم آبی بر حیات جوامع به صورت کلی و دیگر عدم توجه کشاورزان به معضلات پیش رو خود، چون برخی از کشاورزان اصرار دارند تا خود همان محصولی را که دوست دارند تولید کنند در حالی که خطه‌ای  که در آن زندگی می‌کنند قابلیت تولید آن نوع محصول را ندارند.

این  هنرمند خاطرنشان کرد: مجموعه عکس‌هایی هم که در نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پذیرفته شده مربوط به کشاورزانی است که اصرار به کاشتن برنج داشته‌اند و در عین حال زمین‌های برنج‌شان نابود شده است.

برنجکار با بیان اینکه برای نخستین باری است که اثری از او در جشنواره تجسمی فجر پذیرفته شده است، در خصوص جشنواره نهمین دوره این رویداد هنری، گفت: امسال به نسبت سال‌های گذشته محیط نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر و آثاری که در این نمایشگاه ارائه شد بسیار خوب بوده و سطح کیفی و داوری هم به نسبت سال‌های گذشته بهتر است.

لازم به یادآوری است نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا 30 بهمن‌ماه درو موزه هنرهای معاصر تهران میزبان علاقمندان به هنر است.