به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، سحر مشرفی در نشست خبری جشنواره استانی تئاتر فجر اظهار کرد: تئاتر فجر بزرگترین اتفاق تئاتر در کشور محسوب می‌شود و تئاترهای خوبی در این زمینه در شهرستان آمل اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ٤ تئاتر از کشور در شهرستان آمل اجرا می‌شود، عنوان کرد: نشست تخصصی تئاتر با کارگردان مطرح کشور علی عابدی (٢١ دی ماه) برگزار می‌شود و از ساعت ١٨ عصر اجراهای تئاتر صورت می‌گیرد.

مشرفی با بیان اینکه پیشینه تئاتر آمل به سال ١٣١٩ باز می‌گردد که اسناد آن نیز در اختیار یکی از هنرمندان شهرستان است، تصریح کرد: تاریخچه تئاتر استان مازندران به تفکیک شهرهای استان در حال تدوین است، در تاریخچه تئاتر آمل فعالیت با مرحوم سمندریان از سوی هنرمند فقید آملی دیده می‌شود که نشان می‌دهد تئاتر آمل از سال‌ها قبل در سطح ملی فعالیت می‌کرده است.

وی با اشاره به حضور آملی‌ها در جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: در چهار سال اخیر محسن اردشیر هنرمند آملی در این جشنواره‌ها حضور مداوم دارد به صورتی که تئاتر مازندران را با نام آمل می‌شناسند و این افتخارات موجب شد تا میزبانی به این شهرستان داده شود.

بازیگر زن برگزیده جشنواره تئاتر مازندران با تاکید بر اینکه مجوز تئاتر شهر استان مازندران نیز اخذ شده است، تصریح کرد: این تئاتر کمک بزرگی به حوزه نمایش در این شهرستان خواهد کرد.

دبیر جشنواره استانی تئاتر فجر با بیان اینکه در حاشیه جشنواره تئاتر استانی فجر در آمل، غرفه‌هایی برای معرفی تاریخچه تئاتر استان در نظر گرفته شده است، افزود: معرفی مجموعه‌ای تاریخچه تئاتر استان در این جشنواره فراهم می‌شود.