به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، در ابتدای این مراسم صادق خاک نژاد، معاون فرهنگی حوزه هنری طی سخنان کوتاهی حضور هنرمندان در این مراسم را خیر مقدم گفت و گفت: حوزه هنری آمادگی کامل برای حمایت از هنرمندان استان در عرصه تولید کارهای فاخر فرهنگی و هنری را دارد.

وی بیان کرد: حوزه هنری در کنار مؤلفین و به ویژه مولفینی است که در حوزه فرهنگ ایرانی و اسلامی اهل تألیف و تولید هستند.

شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت حفظ و ثبت آثار و گنجینه‌های فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: ما در گذشته برای فعالیت و تولید در عرصه هنر به ویژه فیلم با مشکلات و کمبودهای بسیاری روبه رو بودیم و از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری برای کوچکترین کاری دستمان خالی بود.

وی افزود: امروزه به لطف پیشرفت‌هایی که صورت گرفته است شرایط کاملاً مهیاست و با وجود رشد در حوزه فن آوری ها عرضه محصولات تولیدی نیز راحت‌تر است.

اسلامی بیان کرد: ما اکنون تنها به فیلمسازانی نیاز داریم که در این عرصه حرکت کنند.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری ساختار عشیره‌ای استان به اهمیت حفظ مواریث فرهنگی استان گریزی زد و اضافه کرد: یکی از راه‌های حفظ این مواریث ارزشمند فیلم و عکس است و وظیفه فیلم سازان حفظ سنت‌ها و پاسخ دهی به نیازهای روز جامعه است.

همچنین سید محمد کاظم نظری، فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به اهمیت مقوله هنر و رسانه گفت: هنر جایگاه ویژه‌ای دارد و هنرمندان نیز با شجاعت و بصیرت در این فضایی که هنر و رسانه مکمل همدیگر هستند نقش منحصر به فردی دارند.

وی خواستار ورود هنرمندان به عرصه تولید فیلم برای عرضه و توانمندی‌های استان به کشور و حتی جهان شد.

در این مراسم از هفت اثر تولیدی فیلم حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد."پایی که جا ماند"، "تنگ بلور"، "یک قدم تا..."، "شیون تیر آبگون"، "آخرین تصویر"، "اولین نماز من"، "نقطه ذوب" به همراه کلیپ "مدافعان حرم " فیلم‌هایی بودند که در این مراسم رونمایی شدند.

هم چنین در این مراسم از قدرت الله سلیمانی و وحیدرضا حدیدی دو چهره پیشکسوت فیلم در استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر به عمل آمد.