سرویس موسیقی هنرآنلاین: نیما دلنوازی در نمایشگاه مطبوعات به خبرنگار هنرآنلاین گفت: من فارغ‌التحصیل هنرستان موسیقی هستم و در این زمینه مدرک کارشناسی دارم. تاکنون در آلبوم‌های زیادی از خوانندگان مختلف کشور به نوازندگی پرداخته‌ام.

او در ادامه در مورد نخستین آلبومش گفت: آلبوم "از ری تا تیسفون" نخستین آلبوم شخصی و کاملاً تک‌نوازی (سولو) من است. این موسیقی شرح قصه‌ای از سفر درون است که به دنبال کشف و کمال می‌گردد. من سعی کردم به وسیله آهنگسازی و سازم، تجربه‌ها و احساساتی که در زمینه موسیقی داشتم را بیان کنم.

دلنوازی در مورد اساتید موسیقی‌اش گفت: استاد محمد دلنوازی (پدرم) و استاد هوشنگ ظریفی دو استاد من بودند. پدرم روی کار من تأثیر خیلی زیادی می‌گذاشت. من در محیطی بزرگ شدم که هر روز موسیقی می‌شنیدم. ما با بزرگترین اساتید موسیقی نظیر استاد مشکاتیان رفت‌ و آمد خانوادگی داشتیم و مسلماً این رفت و آمدها خیلی روی من تأثیر گذاشت.

این نوازنده جوان تار در مورد فعالیت‌های آتی خود چنین توضیح داد: به دنبال جمع‌بندی برای آلبوم بعدی هستم و احتمالاً یک آنسامبل 5 ،6 نفره جمع می‌کنم و یک سری کارهای متفاوت و مناسب برای آنسامبل را جمع‌بندی می‌کنم. به نظرم مخاطبان اصلی این اثر کسانی هستند که موسیقی حرفه‌ای گوش می‌دهند و علاقه‌مند به موسیقی سنتی هستند. من سعی کرده‌ام که در این اثر یک رنگ و بوی جدیدی از نوازندگی تار در آن ایجاد کنم.