سرویس سینمایی هنرآنلاین: حسین سلیمانی بازیگر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: این روزها مشغول بازی در سریال"همسایه‌ها" به کارگردانی آرش معیریان هستم که برای شبکه دو سیما تولید می‌شود و قرار است بعد از محرم و صفر روی آنتن برود. در این سریال با بازیگرانی چون مهران غفوریان، جواد رضویان، بهاره رهنما، سیروس گرجستانی و تنی چند همبازی هستم. "همسایه‌ها" یک سریال 40 قسمتی است که پخش آن به زودی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در یک اپیزود از سریال "پزشکان" به کارگردانی علیرضا افخمی هم حضور دارم و همچنین در یک اپیزود از سریال "گشت ویژه" نیز بازی کردم که پخش آن از هفته آینده آغاز می‌شود. به تازگی فیلم سینمایی "360 درجه"، "دربست" و "پایان خدمت" نیز وارد شبکه نمایش خانگی شده است و علاوه بر این‌ها منتظر اکران فیلم سینمایی "هاری" هستم.

بازیگر فیلم سینمایی "مهر مادری" درباره حضور در فیلم سینمایی "اروند" که این روزها در حال اکران است، گفت: من هم مثل همه بازیگران دیگر که انتخاب می‌شوند، برای حضور در این فیلم انتخاب شدم، اما پوریا آذربایجانی ابتدا برای ایفای دو نقش ابراهیم و سرباز، من را در نظر گرفته بود که پس از خواندن فیلمنامه از او خواستم تا نقش جوانی یونس را بازی کنم، پس از چند جلسه صحبت پذیرفت و این‌گونه شد که این نقش را بازی کردم.

وی ادامه داد: به دو دلیل این نقش را خواستم؛ دلیل اول این بود که به هر حال قصه فیلم درباره شهدای غواص است و این فیلمنامه حال عجیبی برای من داشت و از سوی دیگر نمی‌خواستم فعلاً بعد از دو سریال موفق "شاهگوش" و "رهایی" بار دیگر در نقش سرباز حضور داشته باشم.

سلمیانی افزود: به نظرم یونس دنیایی دیگر دارد و شاهد همه چیز است. یونس زنده است و کوهی از درد. زمانی که فیلمنامه را می‌خواندم مدام 30 سال بعد خودم را تصور می‌کردم و به آینده فکر می‌کردم. 30 سالی که پر از درد و تلخی دیده است و ما این تلخی‌ها را نمی‌بینیم و این برای من جذاب بود. به نظرم یونس دقیقاً خود نقش است.

بازیگر سریال"زعفرانی" با ابراز گلایه از وضعیت اکران این فیلم بیان کرد: ناراحت هستیم از اینکه به ما سالن مناسب داده نشده است و آنچه به این فیلم اختصاص یافته وضعیت خوبی ندارد. سینما آفریقا و سینما سپیده به شدت کیفیت بدی دارند و متأسفم از اینکه این دو سالن قدیمی و بااصالت ما که در منطقه بسیار خوبی از تهران قرار دارند، وضعیت و کیفیت بسیار بدی برای اکران دارند و هیچ‌کس به این وضعیت بد رسیدگی نمی‌کند. از سوی دیگر به دلیل اینکه زمان بسیار اندکی تا زمان اکران در اختیار پخش‌کننده فیلم قرار گرفت، نتوانستند پوستر خوبی طراحی کنند و پوستر فیلم خیلی باکیفیت نیست و حق مطلب هم در مورد همه رعایت نشده است و مقصر هم نیستند. به خاطر شرایط موجود این اتفاق افتاده است. به نظرم اینکه برای این فیلم سالن مناسب در نظر گرفته نشده است و حوزه هنری نیز هیچ‌گونه حمایتی از فیلم نداشته است کاری بسیار زشت و غیراخلاقی است. این سنگ‌اندازی‌ها در زمان تولید فیلم نیز وجود داشت و همچنان هم ادامه دارد و این در حالی است که همه فقط حرف می‌زنند و هیچ‌گونه حمایتی نمی‌کنند. وی اظهار کرد: کجایند آن سازمان‌هایی که دم از حمایت می‌زدند؟ چرا هیچ ارگانی حالا که این فیلم با هزینه شخصی تولید شده است از آن حمایت نمی‌کند؟ مگر نه این است که این فیلم درباره جنگ و دفاع مقدس و شهدای غواص ساخته شده است؟ بسیاری از این مدیران در زمانی که این شهدا را به وطن آوردند با آن‌ها عکس انداختند و مصاحبه کردند و زیر تابوتشان را گرفتند. من خودم وقتی این عکس‌ها را می‌دیدم به حالشان غبطه می‌خوردم و با خودم می‌گفتم خوش به سعادت آن‌ها که از نزدیک این شهدا را دیدند و بعد هم حمایت کردند، اما الان که فیلم پخش شده است بعضی از آن‌ها نیستند، پس آن حرف‌ها چه شد و چه کسی قرار است به بچه‌های دهه 70 - 80 بگوید که آن شهدای غواصی که شما در کانتینر دیدید و تشییعشان کردید، قصه زندگی‌شان چه بوده است. امروز اگر یک مشت خاک روی سر ما بریزند ما یک شهر را به هم می‌ریزیم، در حالی که این‌ها سنگ و کلوخ روی سرشان خراب شد و این آدم‌ها بودند و باعث شدند تا ما امروز در آرامش باشیم، خودشان خانه‌نشین شدند تا دیگران آسوده‌خاطر باشند.

سلیمانی گفت: فیلم این حرف‌ها را می‌زند و باید به جوانان امروز حق بدهیم که بیننده شبکه جم باشند، وقتی نمی‌خواهیم به آن‌ها خوراک درست بدهیم. امیدوارم آن مسئولین که دم از حمایت می‌زدند، در عمل نیز این حمایت را نشان دهند. کجایند آن افرادی که از فیلم‌های محترم "دا"، "شیار 143"، "دوئل"، "ایستاده در غبار" و... حمایت می‌کردند؟ مگر نه اینکه این حرکت یک وظیفه ملی و دینى است!؟ نگذارند خدای نکرده این شک و شبهه بجود بیاید که خودشان می‌خواستند این فیلم را بسازند یا دیگر علاقه‌ای به این دست فیلم‌ها ندارند. ما برای خیلی از سکانس‌های فیلم در سرما و با یک پیراهن بازی کردیم، دچار سانحه شدیم، دو ماه درست نتوانستیم خانواده‌هایمان را ببینم اما همواره در کنار هم به یکدیگر می‌گفتیم که باید حق مطلب را ادا کنیم و این سختی‌ها را به جان خریدیم. اگر واقعاً از این فیلم هم حمایت نشود حس می‌شود که برخی از این افراد تنها می‌خواستند با این شهدا عکس یادگاری بگیرند و اگر بار دیگر مصاحبه‌ای از این افراد بخوانم دیگر بغض نخواهم کرد، بلکه می‌خندم چرا که می‌دانم حرفشان از سر صداقت نیست.

این بازیگر جوان در پاسخ به این سؤال که آیا هنوز هم سینمای جنگ را باید به همان شکل و شیوه قدیم نشان داد تا جوانان دهه 70-80 که جنگ را درک نکرده‌اند آن را حس کنند، اظهار کرد: من خودم خیلی چیزها را در زمان جنگ دیدم و شنیدم، بچه‌های دهه 60 این‌گونه بودند و جوانان دهه 40-50 هم که رفتند و جنگیدند. اما بچه‌های دهه 70-80 دیگر هیچ چیز از جنگ ندیدند و امروز بسیاری از موضوعات از آن دوران فراموش شده است. به نظرم فضای پس از جنگ را باید نشان داد، ما مردم معتقدی داریم که همیشه ایران را دوست داشته‌اند و هنوز جانشان را برای وطن تقدیم می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم می‌دانند که چه اتفاقی افتاده است، حالا اینکه بخواهیم با توپ و تفنگ نشان دهیم، به بهترین شکل آن سال‌ها پیش در سینما به نمایش گذاشته شده است و فکر هم نمی‌کنم مردم بدشان بیاید، اما فضای امروز سینمای پساجنگ را لازم دارد و باید درد قبل و بعد از جنگ را با هم نشان داد. ما جانبازان بسیاری داریم که هنوز با سختی‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند. مردم باید زندگی حال حاضر این عزیزان را بیشتر لمس کنند.

سلیمانی در خاتمه عنوان کرد: حمایت از "اروند" چیز پیچیده‌اى نیست. کافی است قلبمان را صاف‌تر کنیم. من از صمیم قلب از رسانه ملی و شهرداری تهران ممنونم که قول حمایت داده‌اند و خوشحالم که خدا خودش ناظر بر تمام اعمال ما هست.