سرویس موسیقی هنرآنلاین: محمد فیروزی نوازنده و عضو هیئت‌داوران بخش عود دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان درباره ارزیابی اجراها، گفت: نسبت به پارسال تعداد کمتری شرکت کرده بودند و سطح اجراها هم تقریباً به غیر از همان چند نفری که پارسال شرکت کرده بودند خوب بودند، اما انتظار داشتم نفرات بیشتری شرکت کنند، حتی در همان مرحله‌ اول هم تعداد کمی شرکت کرده بودند. سطح اجرای رده‌ سنی ج حتی در حد رده‌ الف و ب نبودند. در مجموع امسال نفرات کمتری شرکت کرده بودند. اکول نوازنده‌ها غیر از چند نفرشان در مجموع خوب بود و نوازنده‌های تهرانی بهتر بودند.

وی افزود: بچه‌هایی که چه امسال چه پارسال در رشته‌ی عود شرکت کرده بودند اکثراً از شاگردان من بودند. من حاضرم اگر قرار شد مسترکلاسی برای نفرات برگزیده برگزار شود رایگان برای آموزش حضور داشته باشم و خیلی هم خوشحال می‌شوم.

او ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره‌ای برای جوان‌ها در ایجاد انگیزه و استعدادیابی نقش بسیار مؤثری دارد. رده‌های سنی امسال تغییر کرد که به نظر من زیاد خوب نبود. مثلاً رده‌ سنی الف یک نوازنده‌ 12 ساله با 18 ساله مقایسه می‌شد که محصل 18 ساله دیپلم موسیقی گرفته است و مقایسه‌ این دو با یکدیگر درست نیست. به نظرم اگر مثل سال‌های قبل رده‌ی سنی را کمتر کنند بهتر است تا این فاصله زیاد نشود همان چهار سال چهار سال باشد.

فیروزی همچنین گفت: به نظر من این بچه‌ها هر چه بیشتر موسیقی گوش بدهند و فعال‌تر باشند نتیجه‌ی بهتری از کارشان می‌گیرند.

--------

دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از 7 تا 24 شهریورماه به دبیری هومان اسعدی و با حضور و همکاری استادان موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با همکاری دفتر موسیقی و بنیاد رودکی، در سه بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی ایران و در قالب سه گروه سنی الف (۱۵ تا ۱۸ سال)، ب (۱۹ تا ۲۳ سال) و ج (۲۴ تا ۲۹ سال) برگزار می‌شود.