سرویس موسیقی هنرآنلاین: روز چهارم دهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان به ساز کمانچه اختصاص داشت و اساتیدی چون داوود گنجه‌ای، اردشیر کامکار، هادی منتظری و مهدی آذرسینا داوران این بخش را تشکیل می‌دادند.

این برنامه در این بخش طی دو سئانس، 9 تا 13 و 14 تا 16 در سه رده سنی الف، ب و ج با حضور جوانان و نوجوانان برگزار شد.

آریا طیب زاده از همدان، دامون قاسمی از تهران، سامیار مطلبی از تهران، سهراب بحیرایی از تهران، سیدپارسا شرافتی از هشتگرد، علی کهن از تهران، یاشار ظروفچی از تهران، نگین محمدی از تهران رده سنی الف؛ سعید ابراهیمی از کلان، بهنام بیات از همدان، فردین میرزاحسینی از کرج، فرزان پورعارف از بیرجند، ندا حیدری از تهران، مشکات نصیری از زنجان رده سنی ب؛ احمد پورابوئقداره از خوانسار، سید مهبد نبوی از آمل، علیرضا رسولی از نوشهر و محمد زرین مهر از تهران رده سنی ج را تشکیل می‌دادند.

برخی از شرکت‌کنندگان سال گذشته بودند و حتی نفر اول سال گذشته نیز از شرکت‌کنندگان حاضر در این بخش بود.

آریا طیب زاده قمصری از همدان در رده سنی الف توانست توجه داوران را به خود جلب کرده و باعث شگفت آنها شد.

به پیشنهاد خبرنگار هنرآنلاین به یکی از داوران، بحث اهدای ساز به نفرات برتر در جلسه شورا مطرح شد و مورد بررسی داوران قرار گرفت.

طبق روال هر روز اساتید بعد از هر سئانس برای شور در اتاق مخصوص جمع شده و افراد را با مشورت یکدیگر انتخاب و یا حذف می‌کردند.

شنبه سیزدهم شهریورماه از ساعت 9 الی 13 در یک سئانس هنرجویان در بخش عود در سه رده سنی الف، ب و ج به هنرنمایی خواهند پرداخت و سپس از ساعت 14 الی 21 هنرجویان آواز در سه رده سنی مختلف در دو سئانس برای رقابت با یکدیگر روی صحنه حاضر خواهند شد.

دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی و با حضور و همکاری استادان موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با همکاری دفتر موسیقی و بنیاد رودکی، در سه بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی ایران و در قالب سه گروه سنی الف (۱۵ تا ۱۸ سال)، ب (۱۹ تا ۲۳ سال) و ج (۲۴ تا ۲۹ سال) برگزار می‌شود.