سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: ایسنا به نقل از گاردین نوشت: "فصل پنجم" نوشته "ان.کی جمیسین" در رقابت با آثاری از "آن لکی"، "جیم بوچر"، "نیل استفنسن" و "نوامی نویک" به عنوان برنده جایزه بهترین رمان جوایز ادبیات علمی - تخیلی "هیوگو" در سال 2016 میلادی انتخاب شد.

همچنین در بخش بهترین داستان بلند که "استفن کینگ" جنایی‌نویس معروف آمریکایی یکی از نامزدهای اصلی کسب جایزه بود، هیئت داوران این رویداد ادبی در نهایت داستان "پکن منعطف" از "هائو جینگ فانگ" ترجمه "کن لیو" را برگزیدند.

"ندی اوکورافور" نیز برای نگارش رمان کوتاه "بینتی" در رقابت با آثاری از "دنیل پولانسکی"، "لوییس مک‌مستر بوجلد"، "برندون سندرسون" و "آلاستر رینولدز" جایزه این بخش را از آن خود کرد و جایزه بخش بهترین داستان کوتاه به اثر نوشته "نائومی کریتز" اعطاء شد، همچنین جایزه بخش بهترین داستان مصور به "سندمن: پیش‌درآمد" نوشته "نیلی گیمن" رسید.

اما در بخش جایزه "جان دبلیو. کمپبل" که ویژه نویسندگان نوقلم است "اندی ویر" در رقابت با "پیرس براون"، "سباستین دو کستل"، "برایان نایمیر" و "آلیسا وونگ" برگزیده شد.

"هیوگو" از مهم‌ترین جوایز علمی - تخیلی جهان به حساب می‌آید که از سال 1953 به صورت سالانه آثار داستانی و فانتزی را که به زبان انگلیسی به نگارش درآمده‌اند، مورد توجه قرار می‌دهد. این جایزه به نام "هیوگو گونزبک" بنیان‌گذار مجله علمی - ‌تخیلی "داستان‌های شگفت‌انگیز" و ثبت‌کننده‌ ترکیب "علمی - ‌تخیلی" نام‌گذاری شده است.

برندگان جوایز "هیوگو" که بیش از 50 سال سابقه دارد، توسط اعضای انجمن علمی - تخیلی جهان انتخاب می‌شوند. "اسحاق عظیم‌اف"، "آن لکی" و "اورسولا کی. لو گویین" از برندگان پیشین این جایزه‌ ادبیات علمی - تخیلی هستند.