سرویس سینمایی هنرآنلاین: "من" ساخته سهیل بیرقی از چهارشنبه پیش در 14 سینما در تهران اکران شد و در دو روز اول نمایش حدود 100 میلیون تومان فروخت. لیلا حاتمی، امیر جدیدی، بهنوش بختیاری، مانی حقیقی و... در اولین فیلم بلند داستانی بیرقی بازی می‌کنند که سال گذشته در دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. بیرقی سابقه دستیار کارگردانی و مدیر برنامه‌ریزی در فیلم‌هایی چون "اسب حیوان نجیبی است"، "کیفر"، "تردید"، "بی خود و بی جهت"، "استراحت مطلق"، "زندگی با چشمان بسته"، "هر شب تنهایی" و "من دیه‌گو مارادونا هستم" را دارد.

"من" از این هفته در سینماهای بیشتری در تهران روی پرده می‌رود و اکران آن در شهرستان‌ها نیز آغاز می‌شود. در میان فیلم‌هایی که از هفته‌های پیش در سینماهای ایران نمایش داده می‌شوند، "لانتوری" به کارگردانی رضا درمیشیان با اختیار داشتن 42 سینما در سراسر کشور، تا پنجشنبه شب پیش مجموع فروش خود را به دو میلیارد و 850 میلیون تومان رساند این در حالی است که فیلم جدید درمیشیان سینماهای حوزه هنری را در اختیار ندارد.

مدیرعامل شرکت فیلمیران که پخش "لانتوری" را برعهده دارد، به ایسنا گفته است: این فیلم در 16 روز، به‌طور میانگین هر روز 178 میلیون و 125 هزار تومان فروش داشته است.

باران کوثری، نوید محمدزاده، مریم پالیزبان، رضا بهبودی، مهدی کوشکی، بهناز جعفری، فاطمه نقوی، پریوش نظریه، نادر فلاح، اردشیر رستمی، حسین پاکدل، بهرنگ علوی، ستاره پسیانی، بهرام افشاری و... در "لانتوری" بازی می‌کنند که به موضوع اسیدپاشی می‌پردازد.

از سوی دیگر، "بارکد" به کارگردانی مصطفی کیایی که در 30 سینما روی پرده است، مجموع فروش خود را به 10 میلیارد و 250 میلیون تومان رسانده است. بهرام رادان، سحر دولتشاهی، پژمان بازغی، بهاره کیان افشار، محسن کیایی و رضا کیانیان در فیلم جدید کیایی بازی می‌کنند که از 19 خرداد در حال نمایش است.

"دراکولا" به کارگردانی‌ رضا عطاران نیز تاکنون در مجموع سه میلیارد و 900 میلیون به دست آورده است. ویشکا آسایش، لوون هفتوان، سیامک انصاری، ژاله صامتی، لیلا بلوکات، امید روحانی، محمود نظرعلیان، نیما راد و عباس محبوب در این فیلم بازی می‌کنند که در 18 سالن در حال اکران است.

فیلم تحسین‌شده "ایستاده در غبار" به کارگردانی محمدحسین مهدویان که به زندگی و شخصیت سردار احمد متوسلیان می‌پردازد، تاکنون یک میلیارد و 820 میلیون تومان فروش داشته است. هادی حجازی‌فر، امیرحسین هاشمی، ابراهیم امینی و عماد محمدی در "ایستاده در غبار" بازی می‌کنند که سال گذشته بهترین فیلم سی‌ و چهارمین جشنواره‌ فیلم فجر شد.

"امکان مینا" تازه‌ترین ساخته کمال تبریزی با بازی مینا ساداتی و میلاد کی‌مرام بعد از 16 روز نمایش تاکنون 230 میلیون تومان فروخته است. در این فیلم میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، بهرنگ علوی، شایسته ایرانی، سیامک صفری، فرزاد باقری، سیامک احصایی، بهادر مالکی، علی مردانه به ایفای نقش پرداخته‌اند. کمدی "ناردون" به کارگردانی فریدون حسن‌پور بعد از 9 روز نمایش به فروشی در حدود 560 میلیون تومان رسیده است. امین حیایی، سیروس گرجستانی، مهران غفوریان، مهران رجبی، شهرام قاعدی، امیر نوری، لیلا اوتادی، علی مسعودی و... در این فیلم بازی کرده‌اند. کمدی "دزد و پری" به کارگردانی حسین قناعت نیز تاکنون در 27 سینما 520 میلیون تومان فروخته است. دراین فیلم بهزاد فراهانی، بهنوش بختیاری، رامین ناصر نصیر، نادر سلیمانی و... بازی کرده‌اند. "زاپاس" به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و بازی امیر جعفری، ریما رامین‌فر، جواد عزتی، الناز حبیبی، احمد مهران‌فر، شبنم مقدمی و ماهان نصیری هم تاکنون چهار میلیارد و 90 میلیون تومان فروش داشته است.