سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "بنیامین و بن‌تن" به نویسندگی بهرام جلالی‌پور و کارگردانی سید آرش شریف‌زاده یکی از آثاری است که در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک به صحنه می‌رود. سید آرش شریف‌زاده با ارائه توضیحاتی در مورد این اثر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایش به کودکانی می‌پردازد که دنیای آنها به کامپیوتر خلاصه می‌شود. اتفاقی که این روزها آسیبی بزرگ برای بسیاری از کودکان و خانواده‌های آنها به شمار می‌رود.

او ادامه داد: این مساله باعث می‌شود که از خانواده‌ها دور باشند و از تمام زندگی‌شان غافل شوند. این اتفاق باعث نوشته شدن داستان پسر بچه‌ای شد که عاشق شخصیت کارتونی "بن‌تن" است که بر اثر اتفاقی وارد کیس کامپیوترش می‌شود و...

شریف‌زاده با اشاره به فضای فانتزی نمایش اظهار کرد: فضای داخل کامیپوتر و جزئیات آن را نشان نمی‌دهیم؛ مخاطب هیچ ذهنیتی از دنیای کامپیوتر و اتفاقات درون آن ندارند. از عروسک‌های مختلفی مانند دستکشی، باتومی و... استفاده کردیم تا بتوانیم فضای فانتزی را که مد نظر داشتیم به خوبی به تصویر بکشیم.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: عموما جشنواره‌ها با کمبودهایی مواجه‌اند، خانم مرضیه برومند دبیر جشنواره تلاش کردند تا جایی که ممکن است از حجم این مسائل کم کنند؛ یکی از مهم‌ترین اتفاق‌ها احترام و توجه به گروه‌های نمایشی است. در این دوره برای محل تمرین و پیش پرداخت‌هایی که باید به گروه‌های نمایشی تعلق می‌گرفت با مساله خاصی دست به گریبان نشدیم و بخشی از هزینه‌ها را دریافت کردیم. دبیر جشنواره به راحتی در دسترس هستند و با تک تک گروه های نمایشی در ارتباط‌اند.

او در پایان خاطرنشان کرد: اجرای عمومی یکی از مهمترین دغدغه‌های نمایشگران عروسکی است؛ این اتفاق تا حدودی رخ داد اما باید توجه بیشتری به آن داشت؛ نمایش عروسکی مخاطب بسیار خوبی دارد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی به دبیری مرضیه برومند اول تا هفتم شهریورماه برگزار می‌شود.