سرویس مد و لباس هنرآنلاین : اولین مجمع عمومی اعضاء انجمن مؤسسات مد و لباس کشور با حضور مدیران مسئول مؤسسات فرهنگی هنری فعال در خردادماه سال جاری تشکیل و اعضای هیئت‌مدیره انجمن مؤسسات مد و لباس کشور مشخص شدند.

مهدی محمودی رئیس هیئت‌مدیره انجمن مؤسسات مد و لباس کشور درباره مهم‌ترین اهداف تشکیل این انجمن و برنامه‌های پیش رو در سال جاری به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: تشکیل انجمن مؤسسات مد و لباس کشور در راستای هم‌افزایی مؤسسات دارای مجوز و فعال کشور انجام شده و از آنجا که همه مؤسسات مد و لباس به عنوان جریان‌ساز، تصمیم‌ساز و ترویج‌دهنده مد در کشور فعال‌اند، این نیاز احساس شد که فعالیت همه آن‌ها در یک انجمن با هویت و دغدغه مشترک دنبال شود.

محمودی ادامه داد: در انجمن تشکیل شده به دنبال آنیم که نقش و تأثیر مؤسسات مد و لباس را در فرآیند ایجاد و توسعه مدهای داخلی افزایش داده و در بخش‌های مختلف دستیابی به این مهم دنبال می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن مؤسسات مد و لباس کشور به مهم‌ترین اهداف تشکیل این انجمن که در اساسنامه آن هم ذکر شده است اشاره کرد و گفت: بحث طراحی و استانداردسازی حوزه آموزش، تبلیغات محیطی و مجازی، ایجاد ارتباط میان طراح، تولیدکننده و صنعت، مباحث مربوط به سبک زندگی ایرانی و اسلامی و فعال‌سازی بخش بین‌الملل در فعالیت‌های این عرصه از مهم‌ترین اهداف انجمن است.

محمودی از برگزاری یک نمایشگاه مد و لباس با رویکرد تجاری‌سازی خبر داد و گفت: در شهریور سال جاری نمایشگاهی با رویکرد تجاری‌سازی و نه صرفاً عرضه مد و لباس برگزار می‌شود و انجمن قصد دارد به عنوان یک برند تخصصی حوزه مد و لباس به رقم خوردن اتفاقات خوب در حوزه جریان‌سازی رقم زند.

او در ادامه به قدرت بالای تبلیغات مجازی اشاره و تصریح کرد: امروز مؤسسات مد و لباس کشور توانمندی بالایی در تجاری‌سازی مد ایرانی و اسلامی دارند و تأثیر تبلیغات در تحقق این امر را نباید نادیده گرفت.

محمودی افزود: تجمع توانمندی‌های فردی باید به سمت گروهی سوق داده شده و این مسئله یکی از مهم‌ترین اهداف انجمن در تجمیع مؤسسات مد و لباس کشور است.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن مؤسسات مد و لباس کشور در خاتمه به لزوم برگزاری جلسات متعدد با مسئولان کارگروه ساماندهی مد و لباس، مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بخش و اتحادیه پوشاک اشاره کرد و گفت: تا زمانی که از طریق حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، استراتژی ورود اصولی و صحیح را به بازار در دستور کار قرار ندهیم تحقق اهدافمان در عرصه مد و لباس ابتر مانده و امیدوارم برنامه‌های انجمن در پرتو ایجاد تعامل با سازمان‌های مختلف به نتایج مطلوبی دست یابد.