به گزارش هنرآنلاین ، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، رضا عباسی اظهار کرد: این آلبوم به عنوان نخستین آلبوم موسیقی سنتی همدان، در قالب موسیقی کلاسیک ایرانی و با تنوع متناوب ریتمیک و ملودی تنظیم، ساخته و اجرا شده است.

آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی آوای فاخته اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است در اوایل خردادماه و طی مراسمی با حضور مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر استان از این آلبوم، رونمایی شود.

او با بیان اینکه تمام اشعار این آلبوم از سروده‌های استاد "رهی معیری" است، ادامه داد: این آلبوم در دستگاه سه‌گاه و شامل دو قطعه ساز و آواز، یک قطعه دونوازی و سه تصنیف، یک پیش‌درآمد و یک چهار مضراب خواهد بود.

عباسی با تأکید بر اینکه تمام هزینه‌های آماده‌سازی و اخذ مجوز این آلبوم به صورت شخصی تأمین شده است، افزود: مراحل تنظیم و ساخت این آلبوم حدود دو سال به طول انجامید که به ثبت در کتابخانه ملی نیز رسیده و انشاءالله پس از مراسم رونمایی با قیمت ١٠ هزار تومان روانه بازار خواهد شد.

او ضمن ابراز خرسندی از اینکه حاصل تلاش‎های گروه موسیقی آوای فاخته با انتشار آلبوم "یاد رهی" به ثمر نشسته است، گفت: در این کار هنرمندانی همچون سینا منتظری (تار)، فرشاد فراهانی (تار باس)، مهدی پاک‌نیا (عود)، محمدرضا زارعی (سنتور)، افشین چوبریزیان (تنبک)، حامد ربانی (کمانچه)، پریسا زارعی (قانون) حضور داشته و میرامیر میری (دف و تنبک) به عنوان نوازنده میهمان ما را یاری می‎کند.