به گزارش هنرآنلاین ، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:به مناسبت دوازدهمین سالروز درگذشت این شاعر یکی از کتاب‌های او به نام "دومان" که به چاپ رسیده بود، رونمایی شد که این کتاب توسط برادر مرحوم منزوی به نظم فارسی نیز نوشته شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه دیگر کتاب به یادگار مانده از شاعر درگذشته زنجانی کتاب فاخر "غزل غزللر" است، اضافه کرد: این کتاب حاوی ٦٠٠ سال تغزل ترکی شاعران زنجانی و غزل‌های عاشقانه نزدیک به ٤٠٠ شاعر زنجانی است.

مقدم با بیان اینکه برای این کتاب بیش از ٣ سال زحمت ‌کشیده شده است و مؤلف آن شاعر پرتوان شهر آقای علی‌اصغر اجاقلو با تخلص سرین است، اضافه کرد: همچنین علی‌محمد بیانی، عیسی قاسم‌پور، سید حیدر بیات در تدوین این مجموعه بی‌نظیر نقش داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این کتاب به عنوان یک کتاب مرجع شاعران ترکی سرای استان زنجان است، گفت: در صورت فروش خوب و استقبال خوانندگان کار تهیه مجموعه‌ای دیگر با عنوان تذکره شعرای زنجان بلافاصله آغاز خواهد شد.

او تأکید کرد: با اشاره به فاخر بودن اثر چاپ شده، انتظار می‌رود کمپینی برای حمایت از این کتاب در استان آغاز شود.در آغاز این اثر ارزشمند مقدمه‌ای نیز از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آورده شده است.

"کتاب غزل غزللر" نام مجموعه جدیدی است که به کاروان شعر و ادب استان اضافه شد که آثار بیش از ٣٠٠ نفر از شاعران استان در قالب غزل و با مضمون تغزل آورده شده است.

در این دفتر شعری غزلها در دو زمینه عارفانه و عاشقانه واجتماعی آورده شده است.

علی اصغر اجاقلو شاعر و نویسنده که گردآوری مجموعه "غزل غزللر" و غزلهای ترکی شاعران غزلسرای استان را برعهده داشته است در این زمینه می گوید:قبل از این مجموعه کتابها و تذکرهای متعددی بوده که در آن اشعار ترکی و فارسی شاعران استان آورده شده است اما این اثر منحصر بفردی در نوع خود است ودر این مجموعه برای اولین بار از مادران شعرا در کنار پدران آنها نام برده می شود که این ابتکار جدیدی است که من تاکنون در هیچ مجموعه شعری شاهد نبوده ام زیرا همانطور که می دانیم تا به امروزدر کارنامه شاعران تنها از پدران شعرا یاد می شد در حالیکه مادران شعرا الهام بخش آثارادبی نو و اشعار زیبایی بوده اند چنانکه این موضوع را در اشعار شاعران بزرگی چون شهریار می توان شاهد بود.

او می گوید :مجموعه "غزل غزللر" با این ویژگی خاص و اشعار دل انگیز ترکی در غالب غزل به زودی به کاروان شعر و ادب استان پیوسته و آن را غنی تر خواهد کرد .این نویسنده معتقد است: مجموعه "غزل غزللر" در کناردیگر آثار زیبای شعر و ادبیات ترک وبه عنوان نقطه عطفی در شعر و ادبیات ترکی به جلوه در خواهد آمد.

او معتقد است : "غزل غزللر"ردپای ٦٠٠ سال تغزل در ولایت خمسه را در خود جای داده و در آن شاهد درخشش ستارگانی هستیم که هر کدام از آنها در عصر خود روشنی بخش دنیای شعر و ادب این سرزمین بوده است.

اشعار زیبای مولانا همتی انگورانی زینت بخش مجموعه "غزل غزللر" است که اول دفتر با غزل زیبای این شاعر و عارف زنجانی شروع شده و مطلع کلام و آغاز گر این مجموعه ارزشمند ادبی است که در ادامه با اشعار دل انگیز شاعرانی چون جاذب ایجرودی ،نگاری سجاسی ،میرزا صادق اریادی و عباسخان پریشان ادامه می یابد.

غزلهای زیبایی از امیر خسرو دارایی ،غریق زنجانی و نیز حاج ملا آقاجان عتیق زنجانی را در کتب شاهد خواهیم بود که در کنار این استادان شعر و تغزل قدیم به نامهایی آشنا و معاصری چون حسین منزوی کوه تغزل ایرانی ، محمد منزوی ،احمد صادقی،عبداله مرادی ،عبداله فرجی ،عباس بابایی و نیز هوشنگ جعفری بر می خوریم و در ادامه از بانوان شاعران نیز می توان به غزلهای زیبای حکیمه بلوری و نیز معصومه افشارجاریه اشاره کرد که غزلهای دل انگیزی از آنان را در کتاب شاهد خواهیم بود.

این مجموعه ارزشمند ادبی دو صحفه را به هر کدام از شاعران اختصاص داده و در کنار غزل هر کدام از آنها عکس و بیوگرافی شاعر نیز برای آشنایی بیشتر آورده شده است.

مجموعه شعری "غزل غزللر" در قطع وزیری و بیش از ٦٠٠ صحفه و توسط انتشارات نیکان کتاب وارد بازار کتاب خواهد شد.