به گزارش هنرآنلاین ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نمایش "خلوتکده" که در ایران با نام‌ دربسته نیز ترجمه شده، روایت ارتباط سه شخص است که در جهنم یکدیگر را شکنجه می‌دهند، کافه کتاب شیراز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه جاری، میزبان این نمایش است.

کافه کتاب شیراز هر چهارشنبه میزبان جمعی از هنرمندان تئاتر است که نمایش‌نامه‌های مطرح ایران و جهان را خوانش می‌کنند. بسیاری بر این عقیده هستند که نمایشنامه‌خوانی گونه‌ای از تئاتر است.

چهارشنبه این هفته ١٥ اردیبهشت ماه در ساعت ١٨ هنرمندان شیرازی گردهم می‌آیند تا نمایشنامه خلوتکده سارتر را بخوانند، نمایشی که زندگی سه تن در جهنم را روایت می‌کند.

داستان این نمایش درباره سه نفر است که به‌خاطر گناه‌های گذشته به جهنم آورده می‌شوند و انتظار دارند که شکنجه‌گری بیاید و آنها را شکنجه کند اما بعد از مدتی متوجه می‌شوند که هرکدام قرار است شکنجه‌گر دو نفر دیگر باشند و باید خودشان خودشان را عذاب دهند.

در واقع می‌توان گفت که این نمایش روایت انسان‌های جامعه امروز است که گاه با نوع رفتار و رابطه با یکدیگر دنیا را به جهنم تبدیل می‌کنند.

محمدصادق علی‌پور هدایتگر این نمایش است و شیما پورسهم الدین، سارا ظریف صنایعی، سحر نیکنام محمد صادق علی‌پور خوانش این متن را برعهده دارند و امیر نوحی موسیقی کار را می‌نوازد.