سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: ای. ال. دکتروف در ۶ ژانویه ۱۹۳۱ در برانکس نیویورک به دنیا آمد. مادرش "رز" و پدرش "دیوید ریچارد" نسل دوم مهاجران یهودی روس بودند.

آن‌ها بر اساس نام ادگار آلن پو نام پسرشان را ادگار گذاشتند. ادگار در مدرسه عمومی و دبیرستان علوم برانکس درس خواند. او که چندان علاقه‌ای به ریاضی نداشت بیشتر اوقاتش را در دفتر مجله ادبی مدرسه سپری می‌کرد. اولین آثار ادبی او در همین نشریه منتشر شد.

دکتروف به کالج کنیون در اوهایو رفت و فلسفه خواند. پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۱۹۵۲، به مدت ۱ سال در دانشگاه کلمبیا در رشته نمایش انگلیسی تحصیل کرد. پس از آن به نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا پیوست و به عنوان سرجوخه در سال‌های ۱۹۴۴-۱۹۴۵ در آلمان تحت اشغال متفقین خدمت کرد.

پس از بازگشت از جنگ به نیویورک در یک شرکت فیلمسازی به‌عنوان خواننده و ارزیاب فیلم‌نامه مشغول به کار شد و به علت این که بیشتر فیلم‌نامه‌های وسترن می‌خواند، تحت تأثیر فضا و شخصیت‌های وسترن، اولین رمان خود را با عنوان به عصر سختی‌ها خوش آمدید در سال ۱۹۶۰ منتشر کرد. پس از کارهای ویراستاری و انتشاراتی دکتروف در سال ۱۹۶۹ ترجیح داد که نویسنده تمام‌وقت باشد و بنابراین تمام توجه خود را به نوشتن معطوف کرد و به‌عنوان نویسنده مقیم به دانشگاه کالیفرنیا، ارواین رفت و در سال ۱۹۷۱ رمان کتاب دانیل را تکمیل کرد. او در این رمان به ماجراجویی‌های هسته‌ای آمریکا و پیامدهای آزمایش انفجار هسته‌ای می‌پردازد.

دکتروف رمان بعدی‌اش را که اکنون مشهورترین اثر اوست در سال ۱۹۷۵ با عنوان "رگتایم" روانه بازار کرد. این رمان بعدتر در فهرست صد رمان برتر به انتخاب کتابخانه مدرن به عنوان یکی از ۱۰۰ رمان برتر قرن بیستم قرار گرفت.

اما رمان "هومر و لنگلی" در ایران به سال 1391 و توسط الهام نظری ترجمه شد. این کتاب را انتشارات افراز منتشر کرده است. این رمان که داستان دو برادر به نام‌های هومر و لنگلی را روایت می‌کند نخستین باردر سپتامبر 2009 منتشر شد.

آغاز این رمان چنین است: " من هومر هستم. برادر کور. بینایی‌ام را یک دفعه از دست ندادم، مثل فیلم‌ها کم کم همه چیز محو شد. وقتی به من گفتند که چه اتفاقی قرار است بیفتد، دلم می‌خواست بینایی‌ام را بسنجم، آن موقع نوجوان بودم و در مورد همه چیز کنجکاوی می‌کردم..."

قیمت این کتاب 205 صفحه‌ای 8800 تومان است.