سرویس سینمایی هنرآنلاین : شبنم مقدمی بازیگر سینما که امسال با سه فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در دو فیلم "نفس" و "زاپاس" به دست آورد، درباره فیلم‌های این دوره از جشنواره بیان کرد: تماشاگر ایرانی آن‌قدر هوشمند است که واقع‌نمایی را بپذیرد. اگر در فیلم‌های این دوره از جشنواره که بخشی از آن‌ها به مشکلات جامعه امروزی برمی‌گشت، ناامیدی هم دیده شده، حتماً وضعیت زندگی و جامعه هم به این شکل است.

بازیگر فیلم "زاپاس" در ادامه بیان کرد: اتفاقاً من فکر می‌کنم از همین‌گونه فیلم‌ها که شاید خانواده‌های سطح پائین‌شهر را نشان هم می‌داد، استقبال خوبی شد. پس این‌گونه فیلم‌ها همیشه هم ناامیدکننده نیستند و اتفاقی که خیلی‌ها در جشنواره معتقد بودند که فیلم‌های امسال بخشی از ناامیدی را به معرض تماشا می‌گذارد، به نظرم اشتباه است. از طرفی تماشاگر حق انتخاب دارد، می‌تواند فیلمی که او را آزار می‌دهد نبیند.

او گفت: متأسفانه من با این تعبیر که فیلم‌ها سیاه‌نمایی می‌کنند، مخالف هستم. چرا که تماشاگر امروز سینما درک می‌کند که یک فیلم واقع‌نما با یک فیلم سیاهی نما خیلی متفاوت است.

مقدمی که در فیلم "نفس" نیز در نقشی کوتاه اما تأثیرگذار حضور داشت، بیان کرد: وقتی با یک فیلمنامه درست و استاندارد روبرو می‌شوید، دیگر تردیدی برای نپذیرفتن بازی در آن وجود ندارد. کسی که فیلمنامه خوبی می‌نویسد، حتماً دیدگاه صحیح و زیبایی به سینما هم دارد. من ناخودآگاه به عنوان یک بازیگر به کارگردان این اثر هم اعتماد می‌کنم. ضمن اینکه فیلمسازان جوان عرصه سینما، اصولاً از فیلم کوتاه به سینما راه پیدا می‌کنند. اگر شما فیلم‌های کوتاه این دوستان را هم ببینید، نگاه این فیلمسازان جوان را متوجه خواهید شد. من از اعتماد کردن به کارگردان‌های جوان بدی ندیدم و تا الان ناراضی هم نیستم. فکر می‌کنم این دوستان به زودی در جایگاه‌های خوبی سینما قرار خواهند گرفت.