سرویس موسیقی هنرآنلاین: مهدی جلالی مدیر هنری گروه یارآوا در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این مسابقه آهنگسازی گفت: این مسابقه، با عنوان "جایزه‌ رضا کروریان" در گرامیداشت این آهنگساز معاصر ایرانی، برگزار می‌شود. مدیر هنری یارآوا با بیان این مطلب افزود: به یاری خدا از این پس همه ساله این مسابقه برگزار خواهد شد و به این بهانه هم نام و یاد رضای عزیزمان را زنده نگاه می‌داریم و هم موقعیتی برای آهنگسازان حوزه‌ موسیقی الکترونیک جهت تجربه‌ فضایی رقابتی و مهم‌تر از آن، پشتیبانی از موسیقی الکتروآکوستیک (در حد توان خودمان) و بیشتر شناساندنِ این موسیقی در ایران به وجود می‌آوریم. وی با اشاره به اینکه داوران این مسابقه از اساتید و آهنگسازان بین‌المللی از این شاخه‌ موسیقی هستند اظهار کرد: برای این پروژه از زمان مطرح شدن آن توسط مدیر روابط بین‌الملل گروه؛ ارسلان عابدیان، نزدیک به 9 ماه همفکری و کار گروهی انجام شده و بخش پژوهش، هیئت مدیره و هیئت امنای گروه یارآوا، به همراه هیئت داوران و خانواده‌ کروریان، با صرف زمان بسیار، تمام تلاش خود را کردیم تا در حد امکان، به استانداردهای بین‌المللی نزدیک شویم.

مدیرگروه یارآوا درباره آثار برجای مانده از این هنرمند گفت: رضا کروریان تنها هنرمندی بود که صرفا در زمینه‌ موسیقی الکترونیک فعالیت می‌کرد و دو سی‌دی "الکترومینیمال" و "اتاق بنفش" از جمله آثار اوست که به یادگار مانده است. جلالی با اشاره به تاریخ مسابقه و اعلام نتایج عنوان کرد: اردیبهشت 1395 نتایج اعلام و طی کنسرتی در تابستان، جوایز نفرات برگزیده که شامل تندیس مسابقه، ساخته‌‌ استادِ مجسمه‌ساز، جمشید مرادیان، به همراه لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی اعطا خواهد شد. همچنین آثار برگزیده توسط نشر موسیقی معاصر منتشر می‌شوند.

جمشید مرادیان هنرمند مجسمه ساز نیز درباره ساخت تندیس این مسابقه گفت: تندیس این مسابقه به سه نفر برگزیده اهدا می‌شود. این تندیس پیکره آهنگسازی است که در عین حال که رهبری می‌کند در حال رفتن و عروج است. علاقندان برای حضور دراین مسابقه تا 12 اسفندماه فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی reza.korourian.competition@gmail.com ارسال کنند.