سرویس تئاتر هنرآنلاین: کافه کتاب تالار حافظ شیراز، میزبان اجرای زنده نمایشنمامه‌خوانی "بهترین مامان این حوالی" به کارگردانی امیر خسروی شد.

شیوه اجرایی این نمایشنامه، دو قسمتی با تم کمدی بود و با بیانی ساده و صمیمی، در فکر و روح مخاطب نفوذ کرد و با لبخندی که به او هدیه داشت، باعث انگیزش تفکر مخاطب و تماشاگران شد.

در اپیزود اول خواهر و برادری را می‌بینیم که درباره نوع نگاه‌شان به زندگی وارد بحث می‌شوند و ما شاهد تفاوت دیدگاه‌ها هستیم. خانواده آنها متشکل از سه نفر است و نفر چهارم یعنی پدر، به دلایلی خانواده را ترک کرده است. در این میان مادر با مرد دیگری آشنا می‌شود که نتیجه این مراوده، دوری مادر از فرزندان و نهایتا خیانت مرد به دختر است.

در اپیزود دوم که شامل دو قسمت است پسری را می‌بینیم که درباره اختلافاتش با همسر، به مادر خویش پناه آورده و با وی درد و دل می‌کند.

دنیای مادر، دنیای صلح است و به دنبال راه چاره‌ای برای حل معضل می‌گردد. اما پسر همه چیز را تمام شده می‌داند و نتیجه این اتفاق، بی‌توجهی به فرزند کوچک خویش است.

در قسمت دوم از اپیزود دوم، همان فرزند کوچک خانواده، به مادر بزرگ پناه آورده و از بی‌توجهی پدر و مادرش، به مادر بزرگ شکایت می‌برد.

این نمایشنامه به قلم امیررضا کوهستانی است که هدایت آن را امیر خسروی بر عهده دارد.

امیر خسروی، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر، کار خود را با بازی در نمایش "پروانه‌ها هرگز نمی‌میرند" در سال ١٣٧٩ آغاز کرد و پس از مدتی به کارگردانی نیز روی آورد. این کارگردان و بازیگر چندین نمایشنامه را نیز به رشته تحریر در آورده که تعدادی از آنها را خودش بازی و کارگردانی کرده است.

خوانش‌گران این اثر عبارتند بودند از امیر خسروی و نگین منصور صفائیان. خوانش شرح صحنه را محمدصادق علیپور بر عهده دارد و طراح پوستر و بروشور توسط سارا ظریف صنایع انجام گرفته است. اجرای این اثر کاری از گروه هنری مکعب به سرپرستی فرزاد بی طرف است.