سرویس تجسمی هنرآنلاین: انسیه لشگری هنرمند عکاس درباره نمایشگاه عکس‌هایش تحت عنوان "آکواریوم" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در این نمایشگاه 12 اثر در ابعاد 100 در 40 سانتی‌متر به شیوه عکاسی اسیتج به روی دیوار گالری آرته رفته است. وی با اشاره به موضوع نمایشگاه و عنوان آن افزود: در این 12 فریم از 12 زوجی که در ماشین هستند و حالت‌ نشستن آنها و نوع گفتگویی که دارند عکاسی کردم. نکته‌ای که برایم جالب بود این است که آدم‌ها یک زندگی خصوصی دارند، اما زمانی که در خودروی خود هستند با این که در یک فضای خصوصی حضور دارند، اما خیلی خصوصی نیست، چرا که ما تماشاگر آنها هستیم و خوشحالی یا غم آنها را می‌بینیم؛ درست مثل ماهی که در آکواریوم زندگی می‌کند و دیده می‌شود.

این هنرمند عکاس اظهار کرد: من هم عکاسی فیلم کردم و هم فارغ‌التحصیل رشته سینما هستم و می‌خواستم کاملا به شیوه سینمایی کار کنم. از همین رو برای هر عکس داستانی داشتم و از بازیگران خواستم تا آن را بازی کنند. وی ادامه داد: موضوعات اجتماعی برای همه آنهایی که دغدغه اجتماع دارند، جذاب است. اما این قصه را نمی‌شود خیلی مستند کار کرد، چرا که مخاطب دوست ندارد خودش سوژه عکاس باشد و به محض اینکه دوربین در مقابل‌شان قرار می‌گیرد جبهه می‌گیرند. بنابراین من باید برای اینکه بتوانم عکس‌هایم را داشته باشم، دست به چیدمان زدم و هر فریم را به مانند یک فیلم کوتاه طراحی کردم و با استفاده از چیدمان و بازیگران آنها را به ثمر رساندم.

لشگری درباره انتخاب زوج‌هایش گفت: اهمیت زوج‌ها باید به آن نقشی که در ذهن من بود می‌خورد و ملاک انتخابم معیارهای ذهنی خودم بود. وی درباره این شیوه عکاسی که امروز در میان عکاسان جوان نیز باب شده است بیان کرد: این شیوه عکاسی جذابیت‌های خاص خودش را دارد، ولی عکاسی مستند کار بسیار سختی است و با این شیوه فرق می‌کند. عکاسی استیج برای من سخت‌تر است چرا که نمی‌توانم عکاسی مستند انجام دهم. اما از آنجایی که سینما خوانده‌ام و نوع نگاهم به موضوعات به شیوه سینمایی است و بسیاری از سوژه‌هایی که مد نظر دارم را نمی‌توانم به شیوه مستند کار کنم ترجیح دادم به شیوه عکاسی استیج آثارم را به نمایش بگذارم.

لشگری افزود: ترجیحم این نیست که چون استیج کار کردم، حتما این شیوه را پیش ببرم. همانطور که در کارهای قبلی‌ام از عکس‌های شهری نیز استفاده کردم. اما این قصه این جنس کار را می‌طلبید. این نوع عکاسی به خاطر ارائه خود عکاس که می‌خواهد موضوعی را ثابت کند سخت است. ضمن این که مخاطب کمتری نسبت به سایر شیوه‌های عکاسی دارد و این نوع عکاسی خیلی با استقبال مواجه نمی‌شود، چرا که مخاطب ایرانی بیشتر به عکاسی طبیعت و دیدن این نوع از عکاسی تمایل دارد تا عکاسی استیج و صحنه پردازی شده. گفتنی است، نمایشگاه عکس"آکواریوم" آثار انسیه لشگری از 25 دی ماه تا اول بهمن ماه در گالری آرته واقع در ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی جنوبی، پایین تر از پل همت، بلوار علی خانی، 20 متری گلستان،12 متری دوم، پلاک 3 واقع شده است.