سرویس تئا‌تر هنرآنلاین: جواد روشن با بیان اینکه قصد دارد نمایش "کوپن" را بعد از برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر در سالن سایه مجموعه تئاترشهر به صحنه ببرد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایشنامه این اثر اقتباسی از داستان "کارت" نوشته "مارسل امه" است که سپیده خمسه‌نژاد آن را نوشته است.

او بیان کرد: نمایش از فضای فانتزی و فرا واقعیت برخوردار است و روایت‌گر داستان شهری است که مردم آن به خاطر مشکلات مختلف مانند ترافیک، آلودگی و... تصمیم می‌گیرند تا زندگی کوپنی داشته باشند و "کوپن"هایی برای زندگی بر اساس شغل و رده‌بندی شهروندان شهر به آن‌ها داده می‌شود. این فضای غیرواقعی، بستری اجتماعی، فلسفی به همراه دارد. مسائلی که نویسنده در ده صحنه به آن‌ها می‌پردازد.

روشن در رابطه با نحوه اجرای این نمایش عنوان کرد: روابط میان آدم‌ها و شخصیت‌های کار واقع‌گونه و رئالیست است. به خاطر اتمسفر غیرواقعی حاکم بر نمایش تلاش کردیم در طراحی‌ها و نوع بازی‌ها از فضای اغراق گونه و طنز بهره ببریم تا این فضا را بهتر منتقل کنیم و به تصویر بکشیم. در کارگردانی هم سعی شده تا این چیدمان بین فضاهای مختلف و هدایت بازیگران به درستی هدایت شود.

این کارگردان تئا‌تر با اشاره به زمان طولانی که این اثر برای رسیدن به اجرا طی کرده است خاطرنشان کرد: نمایش "کوپن" در بخش چشم انداز سی و دومین جشنواره تئا‌تر فجر تولید و اجرا شد. اجرایی که سبب کاندید شدن آن در بخش‌هایی بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی شد. این اثر به دلیل آنکه تولید مرکز هنرهای نمایشی و جشنواره تئا‌تر فجر بود می‌بایست مورد حمایت اجرایی قرار می‌گرفت اما در این مدت با تغییرات مدیریتی تئا‌تر شهر، بازسازی و تعطیلی سالن‌های سایه و قشقایی مواجه شدیم و به همین دلیل به اجرا رسیدن آن طولانی شد.

مسعود میرطاهری، مرضیه صدرایی، فهیمه امن‌زاده و خیام وقارکاشانی بازیگران این نمایش هستند. همچنین سینا ییلاق بیگی طراح صحنه، الهام شعبانی طراح لباس، محمد فرشته‌نژاد موسیقی و مهدی ذاکر حسینی دستیار کارگردان دیگر عوامل اجرایی این نمایش است.

انتهای پیام/