سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین : مجموعه داستان "قاش"شامل 20 داستان کوتاه است که در نشر پوینده منتشر شد. نویسنده این کتاب درباره عنوان این مجموعه داستان توضیح می‌دهد:" در فلات مرکزی و در خراسان گاش به زمینی گفته می‌شود که از سه طرف محصور به ارتفاعات و دامنه پایینی آن رها باشد. این مکان برای مراقبت گله از دست دزدان انتخاب می‌شود."

بخشی از داستان "قاش" را با هم می‌خوانیم: "دوستان عزیز خسته نباشید. ببخشید امروز یه‌قدری راه‌پیمایی طولانی شد که برای بعضی بر فرض مثال مشکل بود. اما نگران نباشید. بعد از این همه زحمت که کشیدید و تا اینجا آمدید، در عوض دو، سه ماهی همین‌جا به آسودگی سر خواهید کرد. بعد از حرف عرض شود که اینجایی که ملاحظه می‌فرمایید قاش است، محل استراحت شما. شب‌ها هم همین‌جا استراحت می‌کنید.

البته شما بچه‌های مرتبی هستید، برای شما نیست که می‌گویم، تنها یادآوری است که ممکن است خطری هم پیش آید چون حالا خسته‌اید یک بار مفصل در این باره صحبت می‌کنم. اما من امروز تصمیم دارم همین‌جا یک آغل هم بنا کنم. چوب‌هایش را هم آورده‌ام. نگاه کنید آنجا و با انگشت اشاره به خردیزه(الاغ طوسی رنگ) کرد که خسته و کلافه زیر بار مانده بود و چوب‌های دراز از دو طرف بدنش روی زمین کشیده می‌شد و افزود شما شب‌ها از بیم حیوانات وحشی باید در آغل بخوابید."

این کتاب با قیمت 10 هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/