به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ این مجسمه با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر فرهنگ ایتالیا، سفرای یونان و واتیکان و نمایندگان یونسکو رونمایی و به مدت ۴ ماه در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.

جبرئیل نوکنده سرپرست موزه ملی ایران گفت: پیکره صلح و وفاداری"پنه لوپه"، تندیس کشف شده از تخت جمشید، پس از سفر نمایشگاهی ۴ ماهه خود به ایتالیا، به همراه ۳ همزاد ایتالیایی‌اش، دوپیکره از واتیکان و یک پیکره از کاپیتولینی به وطن بازگشت.

او اضافه کرد: این نمایشگاه ۶ مهرماه ساعت ۱۸/۳۰ بعد از ظهر در مراسمی در محل موزه ملی ایران با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر فرهنگ ایتالیا، سفرای یونان و واتیکان و نمایندگان یونسکو گشایش یافته و به مدت ۴ ماه پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان است. نوکنده تاکید کرد: مشابه این نمایشگاه به مدت ۴ ماه در شهر میلان ایتالیا برگزار شد و این بار به مدت ۴ ماه در تهران و در محل موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

او افزود: این اثر با حضور بازرسان و نمایندگان ایتالیا و واتیکان در موزه ملی ایران جانمایی شد تا درقالب نمایشگاهی ۴ ماهه در ایران به عنوان" پیکره ای برای صلح، پنه لوپه از تخت جمشید تا رم" به نمایش درآید.

رئیس موزه ملی ایران در پایان یادآور شد: این نمایشگاه با همکاری سازمان میراث فرهنگی، پژوهشگاه، موسسه ایکوم، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، موزه کاپیتولینی و موزه واتیکان، بنیاد پورادا با موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

گفتنی است، درکنار مجسمه پنه لوپه از ایتالیا، دو کتاب با نام " شاگال" (شرح داستان پنه لوپه) نیز به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/