سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: مسعود بیزارگیتی شاعر معصر در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین از انتشار مجموعه شعر جدیدی با عنوان "شب در قاه قاه اناری قاچ می‌خورد" خبر داد.

او همچنین از انتشار مجموعه داستان کوتاهی با عنوان "آن سوتر از صدای خط خورده" و همین طور چاپ مجموعه مقالات و یادداشت‌های ادبی با عنوان "از منظر روایت‌ها" سخن گفت.

بیزارگیتی درباره مجموعه شعر "شب در قاه قاه اناری قاچ می‌خورد" گفت: این کتاب را می‌توان در زمره 5 اثر آخرم قرار داد. در این شعرها نیز زبان با ارجاعات درونی سعی در کم رنگ تر کردن عناصر عینی شعر است. همچنین در بسیاری از اشعار این مجموعه می‌توان شاهد این بود که مناسبات اجتماعی عامل مسلط در روند اجرای شعر شده‌اند.

مسعود بیزار گیتی گفت: این مجموعه شعر را انتشارات خوش سابقه ارنواز با سرمایه خودش منتشر می‌کند. در این روزگار انتشار مجموعه شعر به سرمایه خود ناشر از اتفاقات نادر به حساب می‌آید. همت بلندی می‌خواهد چرا که امروز ادبیات در وضعیت بحران قرار دارد؛ چه در در چاپ و نشر و چه در توزیع. از طرفی مخاطبان کمی هم دارد و معمولا خوانندگان کتاب به دلیل مشغله‌های زیاد فرصتی برای مطالعه ندارند.

او ادامه داد: طبیعتا ناشر هم کارش از سویی به تجارت و سودآوری و از سوی دیگر به مسئله فرهنگ گره خورده است، اما خب با این اوضاع احوال کمتر ناشر جرات سرمایه‌گذاری بر "شعر" را دارد. حالا شاعر در هر رده‌ای که می‌خواهد باشد. الان خیلی وقت است که معمولا شاعران با هزینه خودشان مجموعه شعرشان را چاپ می‌کنند.

شعری از مجموعه "شب در قاه قاه اناری قاچ می‌خورد" با عنوان "حکمت کلمه" می‌خوانید:

کلمه بر آفتاب
بر حواس جهان
کلمه
در حضور
ترکیب سایه و حاضر
در گوشه‌های تهی
رازهای بی دندان
کلمه
هزار و یک شب تنهایی لب‌ها
معماری نگاه و سکوت
در جهالت داعش
پلک‌های بسته مجهول
کلمه
حکمت انتظار
در نبض دست ها
وقتی افق
خواب صدای نیاکان را
هر شب متفق می شود
باران بی حضور
بر بوسه‌های فراموشی
کلمه
اتفاق تو
من
در چرخش سطرها
وقتی هر پیاده رو
خالی تر از حواس حادثه است
آغاز حوصله
بر دست‌های شاعر
و خنده‌های بی دریغ معشوقه
بر یقین پنجره
که آفتاب
عمود است بر حرف‌های تازه
و جهان
بر پاشنه اتفاق
حرف به حرف
می‌افتد

به گزارش هنرآنلاین؛ مجموعه شعرهای "نشان‌های بی جهت"، "صداهای ریخته"، "سطرهای هنوز"، "دهانم با هیچ صلیبی به سکوت نمی‌رسد" ، "در استوای بی تقویم کلمات" ، "از سطرها و نشانه‌ها" ، "از سکوی بی صدایی" (گزینه اشعار) و "تقاطع گمان‌های بی دهان" از دیگر مجموعه شعرهای این شاعر هستند که 5 عنوان آخری در لندن و توسط H&S Media به چاپ رسیده‌اند.

انتهای پیام/