سرویس موسیقی هنرآنلاین : "در شعله با تو رقصان" شامگاه دوم مردادماه در تالار وحدت برگزار شد. این برنامه که پیش از این با عنوان پرفورمنس از آن نام برده می‌شد، در واقع کنسرتی بود که بخش دکلمه به آن اضافه شده و نورپردازی ساده به رنگ‌های قرمز و آبی، و پارچه‌هایی که در پایان برنامه باد می‌خوردند تنها جلوه ویژه آن بود.

برنامه در تاریکی صحنه با صدای مبهم و یکنواختی که از سازهای الکترونیکی خارج می‌شد شروع شد. روی صحنه گلبرگ‌های پرپر شده سفید و قرمز همراه با پارچه‌های قرمر و آبی دیده می‌شد و با بازشدن پرده صدای ضربه‌هایی بر یک سطح فلزی شنیده شد. پس از مدتی نور سفید بر روی صابر ابر که در گوشه صحنه داخل یک چهارچوب سفید نشسته بود تابید. دکلمه ابر بر روی شعری از علیرضا کلیایی آغاز شد و پس از آن گروه موسیقی با نواهایی آرام کار خود را شروع کردند. دکلمه طولانی ابر همراه با موسیقی گروه چند دقیقه ادامه داشت تا اینکه نور صحنه تغییر کرد و با قرمز شدن صحنه، گروه همخوانان همراه با گروه موسیقی به اجرای قطعه " می‌خواهمت" پرداختند.

پس از آن پانته‌آ پناهی‌ها به اجرای دکلمه پرداخت و گفت و گوی عاشقانه بین شیخ صنعان و دختر ترسا در میان پس زمینه موسیقی ادامه پیدا کرد. سپس دو خواننده جوان به اجرای آوازی بر روی شعر "کرک جان، خوب می‌خوانی" از اخوان ثالث پرداختند و تا پایان برنامه این رفت و برگشت‌های بین دکلمه و گروه موسیقی ادامه پیدا کرد.

دو بازیگر در چهارچوب‌هایی سفید، ثابت نشسته و به اجرای متن‌های عاشقانه می‌پرداختند، در حالی‌که احساسات بسیار شدید و اغراق موجود در صدای آنها باعث شده بود عاشقانه‌ای پر سوز و گداز بر صحنه رقم بخورد.

همانطور که خود علیزاده پیش از این گفته بود این اثر تجربه‌ای جدید برای او است. در این ارکستر سازهای مختلفی مانند ویولن، ویولنسل، رباب، تار، گیتار، پیانو، هورن و... وجود داشت و خود علیزاده در حالی که پشت سینی‌سایزر نشسته بود در بیشتر لحظات به ایجاد صدای پس زمینه (آمبیانس) مشغول بود. او در قسمتی از برنامه به اجرای دیوان پرداخت .

نوازندگان شناخته شده‌ای مانند میثم مروستی، آتنا اشتیاقی، باربد بیات، آرین کشیشی، نیلوفر محبی و... در این گروه حضور داشتند، اما به جز ویولن‌نوازی کوتاه مروستی، و تکنوازی تار ترگل خلیقی، در بیشتر زمان برنامه صدای ارکستر به صورت فضاسازی آرام و یکنواختی در میان صداهای الکترونیک شنیده می‌شد.

در این کنسرت مهمانانی چون علیرضا قربانی، علی بوستان، نگار جواهریان، فردین خلعتبری، سهراب پورناظری، بهروز شعیبی، آوا مشکاتیان، سامان صمیمی و... حضور داشتند.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/