سرویس سینمایی هنر آنلاین؛ پولاد کیمیایی بازیگر سینما مدتی است که در تدارک ساخت فیلم تازه خود با نام "معکوس" است. او که فیلمبرداری تازه‌ترین اثر خود را آغاز کرده بود، به دلیل تغییر تیم بازیگران، فیلمبرداری این فیلم را به تعویق انداخت.

پسر مسعود کیمیایی کارگردان سینما درباره روند ساخت فیلم تازه‌اش به هنر آنلاین گفت: قرار بود رضا یزدانی نقش اصلی این فیلم را ایفا کند اما به دلیل همزمانی کنسرت این خواننده و حضورش در فیلم، وقفه‌ای ایجاد شد تا فیلم‌برداری فیلم "معکوس" به تعویق بیفتد.

وی در ادامه گفت: اگرچه کار را شروع و یک‌بخشی از لوکیشن فیلم را آماده کرده بودیم اما فعلاً باید برای ادامه کار دست نگه‌دارم. بااین‌حال به توافق رسیدیم که یزدانی نقش کوچک‌تری را ایفا کند و به فکر جایگزین نقش اصلی باشیم. البته هنوزشخصیانتخاب نشده است.

پولاد کیمیایی در ادامه بیان کرد: به‌هرحال در هر پروژه‌ای یک سری مشکلات وجود دارد. من ماه‌های قبل برای انتخاب بازیگرانم تصمیم گرفته بودم. ناصر ملک‌مطیعی عزیز ازجمله بازیگرانی بود که برای این فیلم انتخاب کردم اما مشکلاتی در سینمای ایران وجود دارد که ممکن بود این بازیگر سینما را درگیر خود کند. به‌هرحال هنوز هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بازیگران پیش از انقلاب نگاه متفاوتی دارند. حساسیت بیشتری روی بازیگران قدیمی وجود دارد. البته باید در همین‌جا از پرویز پرستویی تشکر کنم که برای هماهنگی اسطوره سینما ملک‌مطیعی تلاش بسیاری کردند.

کیمیایی در ادامه به گریم و لباس بازیگران خود اشاره کرد و گفت: فیلمبرداری، گریم و طراحی لباس ازجمله مهم‌ترین عناصر فیلمم هستند. فیلم در دوپاره و در دو شکل مختلف روایت می‌شود که یکی کاملاً سنتی و دراماتیک که متناسب با همین، نوع نورپردازی‌اش تاریک خواهد بود. اما بخش دیگری داریم که کاملاً اکشن است و با جلوه‌های میدانی و کامپیوتری انجام می‌شود و برای هر دو بخش دو گروه کاملاً متفاوت داریم.

او افزود: 70 درصد فیلم خارجی و در شب می‌گذرد و 30 درصد آن‌هم صحنه‌های اکشن را تشکیل می‌دهد. درواقع کار نویی در این فیلم رخ می‌دهد که تاکنون در سینمای ایران نداشته‌ایم.

کیمیایی در ادامه به کمبود بازیگران در سینمای ایران اشاره کرد و گفت: به هنگام ساخت فیلم متوجه می‌شویم که در حوزه بازیگری چه مشکلات زیادی داریم به‌طوری‌که در تمام رده‌های سنی با کمبود بازیگر روبرو هستیم و ناچاریم از یک سری ایده‌آل‌ها بگذریم.

وی درباره اولین تجربه کارگردانی خود بیان کرد: تا یک هفته پیش نمی‌دانستم که قرار است چه اتفاقی بیفتد. وقتی کاراکترها را نوشتم و بخشی از متن را جلوی دوربین بردم، به‌عنوان کارگردان احساس کردم چه قدرتی پشت این حرفه نهفته است. به جرات می‌توانم بگویم که در کارگردانی خیلی تسلط دارم. البته نمی‌خواهم الآن قضاوت کنم گروهی هم که انتخاب کرده‌ام، بیشتر دوستان حرفه‌ای و باتجربه‌ام در سینما هستند. حس می‌کنم مسیری که در کارگردانی برداشته‌ام برایم امیدوارکننده خواهد بود.

بازیگر فیلم "حکم" گفت: هم سرمایه‌گذار خوب دارم و هم فیلم‌نامه‌ای که قابلیت یک فیلم بلند را دارد. پس برای فیلم‌برداری هیچ مشکلی نخواهم داشت. با توجه به اینکه سال‌هاست در پشت‌صحنه فیلم‌ها حضورداشته‌ام و همین موضوع تأثیر فراوانی در تجربه کاری‌ام دارد.

وی در پایان گفت: بازیگری مهم‌ترین حرفه‌ام است و نیز کارگردانی برایم تجربه خواهد بود.

"معکوس" که فیلم‌نامه‌اش توسط پولاد کیمیایی نوشته‌شده، قصه پسری به نام سالار است که به همراه دوستش تعمیرگاهی سیار دارد و ماشین‌های قدیمی را تعمیر می‌کند. او با بحران هویتی روبروست و سوال‌های زیادی در ذهنش دارد تا اینکه پس از سال‌ها پدرش پیدا می‌شود. پدر، پسر را به آدرسی فرامی‌خواند.

مسعود کیمیایی به‌عنوان مشاور کارگردان و نیز تهیه‌کننده در کنار پسرش حضور دارد. تاکنون رضا یزدانی، الهه حصاری، بیتا فرهی و افشین هاشمی مقابل دوربین رفته‌اند.

انتهای پیام/