سرویس مد و لباس هنرآنلاین: ویوین وست وود، طراح مد باسابقه بریتانیایی با همکاری بنیاد صلح سبز، یک کمپین برای کمک به نجات قطب شمال راه‌اندازی کرده است.

او با تولید تی‌شرت‌هایی که یک طرح خاص روی آن‌ها چاپ شده است موسیقی‌دانان، سینماگران، مدل‌ها و هنرمندانی مانند جری هال، جرج کلونی، کریس مارتین، تریسی امین، هیو گرانت، جرمی آیرونز، تری گیلیام و... را ترغیب کرده تا برای شکل‌گیری یک مجموعه پرتره در مقابل دوربین اندی گوتز بایستند. اندی گوتز، عکاس مطرحی که به خاطر پرتره‌های سیاه و سفید خود از چهره‌های هالیوودی شناخته‌شده است، در طول 18 ماه از حدود 60 شخصیت مشهور که تی‌شرت " حفظ قطب شمال" را بر تن داشتند عکاسی کرده است. وست وود آماده است امپراتوری مد را در جهت منفعت سیاره زمین حرکت دهد. او به آبزرور گفت: من تصمیم گرفته‌ام کار خود را بیشتر از این گسترش ندهم. در واقع می‌خواهم در جهت مخالف کار کنم. من در حال حاضر بیشتر از کمیت به کیفیت علاقه‌مند هستم.

طراح افسانه‌ای بریتانیا، که در حال راه‌اندازی یک کمپین به رهبری افراد مشهور برای ترویج ابتکار صلح سبز "حفاظت از قطب شمال" است گفت: به جای سرمایه‌گذاری بر روی موفقیت‌های اخیر خود در چین و ایالات متحده، خواستم در حفظ و بهبود آنچه برند من قبلاً به دست آورده است تمرکز کنم. آخرین ابتکار وست وود، که با تصاویر اندی گوتس ثبت شده است، نمونه‌ای از تغییر اولویت‌های اوست. وست وود گفت: وضعیت موجود ما را خواهد کشت. مردم نمی‌دانند که چگونه به سرعت در حال قدم برداشتن به سمت انقراض هستند. هنگامی که درجه حرارت جهانی دو درجه بالا رود شما نمی‌توانید آن را متوقف کنید. پیش‌بینی کنونی این است که ما با یک افزایش بیشتر از 6 درجه سانتی‌گراد روبه‌رو هستیم، که بدان معنی است که همه مناطق پایین‌تر از پاریس غیرقابل سکونت خواهد شد. چرا در این مجموعه افرادی مانند کلونی شرکت دارند؟ وست وود می‌گوید: چهره‌های مشهور اغلب کلید انتقال گسترده یک پیام هستند. افکار عمومی به افراد مشهور بسیار پاسخگو است. اولین چیزی که قصد دارم انجام دهم گرفتن کمی پول از آن‌ها است، چیزی که برای آن‌ها معنایی ندارد. سپس آن‌ها به جای اینکه فقط کاری برای من انجام داده باشند، احساس می‌کنند در این پروژه درگیر شده‌اند. قطب شمال یکی از مکان‌های دست‌نخورده زمین است و گروه صلح سبز و وست وود امیدوارند این منطقه را برای نسل‌های آینده حفظ کنند. در سال‌های اخیر یخ‌های قطب شمال به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال ذوب شدن هستند. بهره‌برداری بیش از حد از منابع طبیعی باعث تغییرات آب و هوایی و ایجاد آلودگی در یکی از آخرین مناطق بکر زمین ما است. دو نسخه جدید از تی‌شرت‌های چاپی "حفظ قطب شمال" و" انقلاب آب و هوا" در فروشگاه‌های سراسر دنیا به قیمت 35 پوند عرضه شده است. انتهای پیام/