سرویس تجسمی هنرآنلاین : شهریار صمصام هنرمند نقاش که نمایشگاه آثار او جمعه ۸ خردادماه در گالری گلستان افتتاح خواهد شد درباره این نمایشگاه به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: در این نمایشگاه ۲۰ اثر نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم روی دیوار خواهد رفت که همه آن‌ها در سال ۲۰۱۵ کار شده‎اند.

وی با بیان اینکه این آثار حال و هوای همیشگی کارهای مرا دارد اظهار کرد: من فضای شادی در کار‌هایم ایجاد می‌‏کنم چون دوست دارم مخاطب با دیدن کار من حتی یک لحظه خوشحال شود و این حس شادی را تجربه کند. برای ایجاد این حس شادی علاوه بر موضوع هم از فر م و هم از رنگ استفاده می‌‎کنم.

این هنرمند نقاش درباره ورود عناصری از معماری ایرانی به آثار جدید خود نیز گفت: در تمام تابلوهای جدید کم این نماهای معماری دیده می‌‏شود زیرا برای من مهم است که هرکسی با دیدن این آثار بداند که آن‌ها در کجا خلق شده‎اند. البته من این کار را به شکلی ساده انجام داده‎ام و‌گاه تنها با چند خط یک طاق ضربی ایجاد کرده‎ام.

صمصام با بیان اینکه در این مجموعه نسبت کارهای قبلی از پالت رنگی گسترده‌‏تری استفاده کرده‎ام افزود: رنگ‌های متنوع آن حس شادی که من به دنبالش هستم را بیشتر ایجاد می‌‏کنند و جنبه مثبت بیشتری به کار‌ها می‌دهند به همین دلیل در این کار‌ها به سراغ رنگ‏های بیشتری نسبت به گذشته رفتم.

وی که به کشیدن فیگورهایی موجز در آثارش علاقه دارد درباره این نگاه خود نیز گفت: نگاه من به فیگورهای انسانی نگاهی مینیمالیستی است با این حال کارکترهای مختلف را با همین نگاه نشان می‌‏دهم و معتقدم وقتی مخاطب با همین اندازه پرداختن می‌‏تواند با کاری ارتباط برقرار کند نیازی به جزییات بیشتر نیست.

این نقاش درباره نوع نگاهش به موضوع شادی نیز اظهار کرد: من در کار‌هایم موضوعات شاد مانند رقص یا مراسم عروسی را نیز نشان می‌دهم اما کسانی که سایر کارهای مرا نیز می‌‏بینند آن‌ها را شاد می‌دانند. من هیچگاه تاکنون فرم نازیبا نکشیده‌‏ام و هنگام نقاشی کردن حس‌های درونی‎ام را آزاد می‌‏کنم و شاید به همین دلیل باشد که مخاطبان با دیدن آن‌ها احساس شادی می‌‏کنم.

وی افزود: امیدوارم مردم به دیدن این کار‌ها بیایند، منظورم این نیست که کار‌هایم را بخرند؛ من این نقاشی‎‌ها را برای مردم کشیده‎ام و دوست دارم آن‌ها لحظه‎ای با دیدن آن‌ها احساس شادی کنند.

شهریار صمصام در ۱۳۲۵ در اصفهان به دنیا آمده است، او سابقه برگزاری شش نمایشگاه انفرادی در اصفهان و تهران را در کارنامه‌اش دارد و بیش‌ از هر چیز به عنوان نقاشی خودآموخته شناخته شده است.

نمایشگاه آثار شهریار صمصام از ۸ تا ۱۲ خرداد ماه در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان شهید کماسیایی شماره ۳۴ برگزار می‌‏شود.

انتهای پیام/