به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، این نمایشگاه شامل دو بخش نمایشگاهی و مرور بر آثار هنرمند است که در مجموع حدود ۳۰ اثر را در برمی‌گیرد. در بخش نمایشگاهی ۱۲ اثر با تکنیک رنگ روغن و ترکیب مواد با سبک آبستره به نمایش در می‌آید و در بخش مرور آثار، یک تا دو اثر از دوره‌های مختلف کاری هنرمند که همگی از مجموعه‌های کلکسیونر‌ها جمع‌آوری شده‌اند، در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه از منظر بررسی سیر تحولات سبک و تکنیک در آثار این استاد پیشکسوت نقاشی، فرصت مغتنمی برای دانشجویان، محققین و علاقه‌مندان به هنر ایران محسوب می‌شود تا بتوانند با یک دوره تاریخی از زندگی هنرمند و نقاشی ایران آشنا شوند زیرا تقریبا تمامی آثار رضا حسینی از دوره‌های پیشین به فروش رسیده و در مجموعه‌های شخصی نگهداری می‌شود.

رضا حسینی متولد ۱۳۲۶ در اهواز و فارغ‌التحصیل کالج هنر آتلانتا، جورجیا و آمریکا است. او تا به حال بیش از ۱۰ نمایشگاه انفرادی در دانشگاه شیراز، باشگاه گلف اهواز، لیک سیتی کالج، دانشگاه فلوریدا، نگارخانه‌های ایرانیان، گلستان، هفت‌ثمر، آریا، الهه و کوفا در لندن و چندین نمایشگاه گروهی برگزار کرده است.

گفتنی است، آخرین نمایشگاه انفرادی رضا حسینی سال ۱۳۹۰ برگزار شد و از آن زمان تاکنون آثار این هنرمند در چند نمایشگاه گروهی حضور داشته است.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند تا ۱ خرداد همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

انتهای پیام/