سرویس مد و لباس هنرآنلاین: اولین جشنواره ملی و تخصصی شناخت و آموزش لباس‌های محلی ایران اسلامی و تزئینات روی آن از 15 تا 17 اردیبهشت ماه 94 در شیراز برگزار می‌شود.

این جشنواره با هدف تحقیق و نگرش بر روی لباس‌های محلی ایران، آشنایی بیشتر با لباس اقوام، آشنایی با مهارت سوزن‌دوزی هر استان، بازنگری استانداردهای موجود و تدوین استانداردهای جدید لباس‌های محلی برگزار می‌شود. همچنین تدوین منبع آموزشی جهت تدریس در مراکز آموزشی، ایجاد بستری مناسب برای آموزش روستایی، به دست آوردن نسخه‌های قدیمی و اصیل که به فراموشی سپرده شده‌اند و ایجاد جایگاه بهتر برای کارآفرینان جهت کسب درآمد، از دیگر اهداف این جشنواره است.

در طی اجرای افتتاحیه جشنواره برای زنده نگه داشتن آئین‌های قومی وآشنایی همگان با آن و برای به یادگار ماندن آنها، همه مدرسین کارگاه‌ها مراسم سنتی و آئین برجسته قومی و استانی خود رادر قالب یک کلیپ تصویری به نمایش می‌گذارند.

بخشی از جشنواره به کارگاه‌های آموزشی اختصاص دارد و مدرسین رشته‌های طراحی دوخت و صنایع دستی می‌توانند پس از ارائه مواد آموزشی و ارزیابی آنها، به برپایی کارگاه اقدام کرده و پس از آن در تدوین استانداردهای جدید لباس‌های محلی با کد بین‌المللی و نیز منابع آموزشی مربوطه به‌ عنوان تدوین‌گر اقدام نمایند. تمامی شرکت کنندگان در این کارگاه‌ها نیز موفق به دریافت گواهینامه شرکت در دوره‌های آموزشی خواهند شد.

در بخش دیگری از جشنواره که به غرفه‌های نمایشگاهی اختصاص دارد، غرفه داران می‌توانند علاوه بر عرضه دستاوردهای خود نسبت به فروش آنان نیز اقدام کنند.

علاقه‌مندان به برگزاری کارگاه آموزشی، دریافت غرفه و... برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جشنواره به آدرسhttp://www.flctvto.ir مراجعه کنند.

این جشنواره در شیراز و آدرس دروازه قرآن، بلوار شهید ربانی، جنب لوناپارک، مجتمع شهید ربانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/