به گزارش هنرآنلاین و به نقل از ایسنا، علی مرادخانی درباره تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توجه به تئاتر در سال جدید و نامگذاری آن با عنوان "سال تئاتر" بیان کرد: اواخر سال گذشته و در آخرین جلسه شورای مدیران موضوعی مطرح شد، مبنی بر اینکه از این پس هر سال بر یک موضوع مشخص در حوزه معاونت هنری تأکید شود. این تصمیم هم بر مبنای امر مبارکی که برای نامگذاری هر سال در کشور رخ می‌دهد، اتخاذ شد.

او با بیان اینکه در آن جلسه با درنظرگیری شرایط موجود، بر توجه به تئاتر در سال 94 تأکید شد، ادامه داد: این مسئله در نخستین روز کاری سال 94 و در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایشان اعلام شد که از طرف آقای جنتی هم مورد تاکید قرار گرفت.

مرادخانی رسیدگی به وضعیت تئاتر، گروه‌های تئاتری، پروژه‌ها و هنرمندان را از جمله مسائل اساسی دانست که باید مورد توجه قرار گیرند.

او خاطر نشان کرد: در این حوزه باید کارهای زیادی صورت گیرد که یکی از آن‌ها زیرساخت‌ها است، چرا که فضاهای کمی برای اجرای نمایش در اختیار داریم.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این راستا استان‌ها را به ایجاد فضاهایی برای اجرای هنرهای نمایشی تشویق می‌کنیم و از شهرداران و استانداران و نیز همکاران خود در استان‌ها می‌خواهیم تا امکان ایجاد فضاهایی برای تئاتر را فراهم کنند.

او با اشاره به نیروهای جوانی که در حوزه تئاتر فارغ‌التحصیل می‌شوند و نیازمند کار در این بخش هستند، ادامه داد: این جوانان همراه با هنرمندان حرفه‌ای که در تئاتر فعال هستند، مطالباتی دارند که باید برای پیگیری به خواسته‌های آن‌ها و فراهم کردن امکان فعالیت‌اشان اقدام کرد.

مرادخانی همچنین اضافه کرد: با تلاش و پیگیری شهرداری تهران در بخش تامین فضا برای تئاتر،‌ مرکز نمایشی خاوران در حال آماده شدن است. مجموعه صبا در شریعتی هم به زودی راه‌اندازی می‌شود که بیشتر برای تئاترهای سنتی و آیینی مناسب است و این دو مرکز پس از افتتاح ظرفیت بیشتری را به سالن‌های تئاتری اضافه خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه مرکز تئاتر خاوران برای برنامه‌های هفته بزرگداشت تئاتر هم مناسب است، درباره اینکه موقعیت مکانی این محل دشواری‌هایی را ممکن است برای رفت‌و‌آمد و حضور علاقه‌مندان پیگیر تئاتر ایجاد کند،‌ اظهار کرد: نباید انتظار داشته باشیم که تمام مراکز در مرکز شهر باشند، چرا که همین مرکز خاوران می‌تواند باعث شود، جمعیت جدیدی به تماشاگران تئاتر اضافه شود؛ یعنی با گنجایش 1500 نفری این محل و با توجه به منطقه‌ای که مرکز خاوران در آن واقع شده افرادی از طیف‌های دیگر هم می‌توانند این هنر را تماشا کنند و به آن علاقه‌مند شوند.

انتهای پیام/