سرویس تجسمی هنرآنلاین: به‌نوشته پایگاه "فردریک نیوزپست " این نمایشگاه به‌شکل تخصصی روی آثار آبرنگ شیرین بدیع متمرکز شده و دامنه وسیعی از کارهای او را در برمی‌گیرد؛ از آثار بسیار قدیمی و مربوط به دوران اولیه کارش، تا کارهای بسیار جدید‌تر که به‌تازگی کشیده و به این نمایشگاه آورده. خود خانم بدیع در بیانیه نمایشگاهش هم با اشاره به این نکته نوشته: "در این نمایشگاه، قرار است عشق و طبیعت جریان پیدا کنند. ارتباط من با این دو در بطن زندگی و آنچه در طول زندگی‌ام از این معانی یافته‌ام در آبرنگ جلوه کرده و به کار‌هایم کشیده شده..."

شیرین شهرام بدیع که در ایران‌ زاده و بزرگ شده، پس از اتمام تحصیلات در رشته بیوتکنولوژی و سفر به آمریکا، هفت سال در‌‌ همان عرصه به فعالیت مشغول بود تا اینکه به یکباره راه عوض کرده و به مسیر نقاشی افتاد. البته که درگیری مداوم و پربار او با نقاشی، ریشه عمیقی در کودکی او و سال‌ها کار و آموزش در آن سال‌های زندگیش داشته است. به گواهی خودش، آموزه‌های نخستین استادش مژگان موساپور تاثیرش را تا آخر عمر بر کار او گذاشته و ازجمله باعث کشش جدی او به سمت آبرنگ بوده است.

پس از تبدیل به یک نقاش تمام وقت، شیرین بدیع نهادی غیرانتفاعی را برای آموزش و کار نقاشی تاسیس کرد و نام "هنرامید" را برآن گذاشت. از آن به بعد او در این نهاد ضمن کار روی آثار خود، به آموزش هنرجویانی پرداخته که به‌گفته خودش: "بیش از آنکه من به آن‌ها کمک کنم، آن‌ها به من ایده می‌دهند و ازشان انرژی می‌‌گیرم." نام نمایشگاه آبرنگ خانم بدیع هم "امید" است که به گواه آنچه در بیانیه‌اش هم آورده جوهر هرآن چیزی است که او در طبیعت می‌بیند.

نمایشگاه "امید" که در گالری توماندی شهر فردریک ایالت مریلند گشایش یافته، قرار است تا آخر فروردین ماه جاری میزبان این آثار باشد. این نخستین نمایشگاه انفرادی خانم بدیع در آمریکا نیست و او پیش‌تر از این در سطح ایالت مریلند در عرصه‌های گوناگونی حضور یافته و جوایز بسیاری هم کسب کرده اما نمایشگاه "امید" به‌خاطر اینکه به‌نوعی ورودی حضور در گالری‌های واشنگتن را برایش کسب می‌کند، اهمیت ویژه‌ای را در کارنامه این هنرمند خواهند داشت.

انتهای پیام/