سرویس تجسمی هنرآنلاین : بهداد لاهوتی مجسمه ساز معاصر که نخستین بار است در جشنواره هنرهای تجسمی فجر شرکت کرده در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: همانطور که سینما یا موسیقی می‎توانند یک جشنواره جذاب داشته باشند، هنرهای تجسمی هم می‎تواند جشنواره خوبی داشته باشد، البته این اتفاق نیازمند حمایت است.

لاهوتی در مورد نقش انجمن‌ها در جشنواره تجسمی گفت: حضور بسیاری از هنرمندان در این دوره جشنواره فجر به دلیل همکاری انجمن‎ها اتفاق افتاده است. اگر چنین تجربه‎ای ادامه داشته باشد هنرمندان هم با حس اعتماد بیشتری در دوره‎های بعدی جشنواره شرکت می‌کنند.

او که با اثری به نام چنگک در جشنواره تجسمی فجر حضور دارد در مورد اثر خود گفت: برای نمایشگاه خود که دی ماه سال 92 در گالری آران برگزار شد نام چنگک را انتخاب کرده بودم و در آن نمایشگاه مجموعه‏‌ای از زیورآلات غول‌پیکر برنزی به نمایش درآمد که گویی برای موجوداتی بسیار بزرگ طراحی شده‌‌اند.

لاهوتی افزود: کاری که در هفتمین جشنواره فجر به نمایش درآمده یکی از آثار آن مجموعه است و یک متر و 80 سانتی‌متر ارتفاع دارد. به نظر من این چنگک‌ها به دست انسانی شبیه هستند که می‏‌خواهد چیزی را به دست آورد. در پایه مدور آن بینندگان می‌‏توانند تصویر خود را تماشا کنند و حتی شکل صیقلی و بازتاب‎دهنده آنها موجب می‌‏شود بیننده احساس کند درون آنها گیر افتاده‌ و این حجم‎ها او را در خود اسیر کرده‎اند.

انتهای پیام/