سرویس مد و لباس هنرآنلاین : در این هفته برندهای زیادی جدیدترین لباس‌ها و طراحی‌های خود را به معرض نمایش علاقه‌مندان گذاشتند که در این میان می‌توان به برند تامی هیلفیگر اشاره کرد که نمایش مجموعه جدید خود را در یک استادیوم ورزشی اجرا و همه را سورپرایز کرد به نحوی که بازدید کنندگان احساس می کردند وارد زمین فوتبال شده‌اند نه یک سالن مد.

در کالکشن جدید تامی از یک طرف دامن‌های پلیسه‌دار، ژاکت و پیراهن‌های پشمی با یقه‌های بلند و در کل لباس‌های رسمی به نمایش گذاشته شده بود و از طرفی دیگر سبک ورزشی و اسپورت مانند پیراهن‌های بلند با پارچه‌های ساتن به رنگ‌های آبی، زرد و قرمز و طرح‌هایی ورزشی که روی آنها عدد 30 به صورت بزرگ چاپ شده به نمایش درآمدند. البته این طرح‌ها و سبک‌ها بیشتر به‌خاطر جشن تولد 30 سالگی برند تامی بود که از سال 1985 فعالیت خود را آغاز کرده و امسال سی ساله می‌شود.

برند مارک جاکوبز هم که نزدیک به سی سال از تاریخ تاسیس آن می‌گذرد طراحی مجموعه جدید خود را به دست دیانا ویلند، سردبیر سابق مجله وگ سپرد.

نمایش این مجموعه با لباس‌های یکدست سیاه و سرمه‌ای رنگ با طرح‌های نیروی دریایی و دستکش‌های بلند از جنس خود لباس شروع شد. طرح‌ها از دهه 1940 قرض گرفته شده‌اند و تضاد در رنگ و بافت پارچه‌ها بسیار به چشم می‌خورد. در این کالکشن ژاکت‌هایی به جنس خز با طرح چهل تکه، دامن‌هایی بلند با پارچه‌های ظریف و براق، کیف‌هایی با طرح پلنگی و کفش‌هایی با پاشنه‌های چهارگوش به چشم می‌خورد.

کارولینا هررا طراح هفتاد و شش ساله ونزولایی- امریکایی که بیشتر برای سبک‌های خاص و استثنایی‌اش مشهور است، برای طراحی جدیدترین مجموعه لباس خود از آب، دریا و اقیانوس الهام گرفته بود. در این مجموعه لباس‌هایی با طرح موجی شکل و به رنگ‌های براق سفید، خاکستری و آبی بسیار دیده می‌شد.

در آخرین روز از هفته مد نیویورک، فرانسیسکو کاستا مدیر خلاق بخش لباس‌های زنانه برند امریکایی کالوین کلین جدیدترین مجموعه خود را برای پاییز وزمستان 2015 به نمایش گذاشت. کالوین کلین برای این مجموعه خود از سبک دهه 1960 و 1970 الهام گرفته بود.

در لباس‌های طراحی شده برای کالکشن جدید کالوین کلین از چرم طبیعی به رنگ‌های مختلف و پارچه‌های پشمی با طرح‌های چهل تکه استفاده شده بود. رنگ غالب این مجموعه مشکی و کرم بود اما رنگ قرمز و زرشکی براق به‌کار رفته در این مجموعه به آن بسیار جلا بخشیده بود. در این مجموعه بیشتر دامن و پالتوهای بلند به چشم می خورد.

کفش‌هایی که مدل‌های کالوین کلین برای نمایش کالکشن جدید به پا کرده بودند دارای پاشنه‌های کوتاه و چهارگوش بود که در دهه 1970 بسیار رواج داشته است.

دونا کاران طراح 66 ساله و موسس برند دونا کاران نیز مجموعه‌ای از کارهای جدید خود را به نمایش گذاشت. این طراح امریکایی از آنجا که عاشق شهر نیویورک است بار دیگر از حال و هوای شهر نیویورک که یک کلان شهر مدرن محسوب می‌شود الهام گرفته بود. لباس‌های این مجموعه بیشتر لباس‌های گشاد و آزاد با رنگ‌های تیره بود که البته رنگ سال 2015 ،مارسلا نیز درآن دیده می‌شد.

مجموعه لباس‌های زنانه برند رالف لورن هم مثل همیشه در یک سالن استودیو مانند با صندلی‌های راحت به نمایش درآمد و خانواده او برای تشویق در ردیف اول نشسته بودند. رالف لورن از پشم گوسفند برای ژاکت‌ها و دم اسب برای تزئین کیف‌ها و پارچه‌های توری برای لباس‌های عروس خود استفاده کرده بود.

واشنگتن پست

انتهای پیام/

بهار شهرابی