به گزارش هنرآنلاین ، در ابتدای آیین افتتاحیه این نمایشگاه، محمود شالویی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با اشاره به شکوفایی فرهنگی و هنری در ایران اسلامی گفت: هنر نقاشی در ایران با معنا و معنویت پیوند مستحکمی دارد و از منظر سبک و اسلوب و بهرگیری از شیوه‌های تکنیکی نیز از مقبولیت و مجذوبیت جهانی برخوردار است.

شالویی در ادامه آثار دکتر سلطانی را برجسته و برخواسته از ذوقی لطیف و فهمی دقیق دانست که ماهرانه نقاشی سنتی و مدرن امروزی را در هم آمیخته و شیوه‌ای نو را ارائه کرده است.

سخنران بعدی این مراسم مجید فهیم‌پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد بود که از انقلاب اسلامی بعنوان ره آوردی فرهنگی یاد کرد و گفت: فرهنگ مهم‌ترین رکن جامعه بشری است و قادر است که ملت‌ها را به یکدیگر پیوند دهد و موجبات دوستی و محبت آنان را فراهم نماید.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین برپایی رخدادهای هنری را مهم توصیف کرد و نمایشگاه آثار دکتر سلطانی را فرصتی مغتنم برای شناخت هرچه بیشتر مخاطبان و علاقمندان نسبت به توانمندی هنرمندان ایرانی دانست.

دکتر سید حسن سلطانی هم در ادامه این آیین، همدلی را رمز موفقیت انسان‌ها در کاهش فاصله‌ها و افزایش دوستی‌ها دانست و گفت که او در آثار هنری خود می‌کوشد تا همدلی را میان مردم توسعه بخشد.

این نمایشگاه بمناسبت ایام پرشکوه دهه فجر، با ۳۷ اثر از نقاشی‌های دکتر سید حسن سلطانی برای مدت ۱۴ روز در معرض دید علاقمندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/