به گزارش هنرآنلاین : به نقل از ستاد خبری سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، گروه کُر آداک از شهر گرگان به رهبری ابوذر اسماعیل ثالث، یکی از حاضران در بخش رقابتی آواز جمعی سی‌امین جشنواره موسیقی فجر است.

ابوذر اسماعیل ثالث رهبر گروه کُر "آداک" درباره فعالیت‌های این گروه گفت: گروه ما سال ۱۳۸۶ فعالیتش را آغاز کرد. ما در آن زمان اطلاعات درستی از موسیقی آوازی نداشتیم. از سال ۱۳۹۰ تصمیم گرفتیم که فعالیتمان را به صورت آکاپلا (موسیقی بدون ساز) ادامه دهیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته ما در دو جشنواره موسیقی مقاومت و جشنواره موسیقی فجر حاضر بودیم و امسال دومین حضورمان در فجر را تجربه می‌کنیم. سال گذشته بیشتر به کسب تجربه فکر می‌کردیم، اما امسال امید کسب رتبه هم داریم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در میان برگزیدگان قرار بگیرم؛ البته برای رسیدن به این مهم رقیبان قدرتمندی در مقابل داریم.

اسماعیل ثالث درباره ترکیب گروه کُر آداک گفت: گروهی که در جشنواره امسال به عنوان گروه کُر "آداک" شرکت دارد، نماینده یک گروه ۸۰ نفره در گرگان است. ما با همین گروه ۸۰ نفره از ۱۶ تا ۱۸ بهمن در شهر گرگان کنسرت داریم و در ۲۵ بهمن منتخبی از گروه کُر آداک به تهران می‌آیند تا در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه بروند.

این رهبر گروه کُر درباره مشکلات ادامه فعالیتشان در شهر گرگان اظهار کرد: ما در سال‌های گذشته با مشکل آموزش روبه رو بودیم. هیچ استادی در شهر ما وجود نداشت که بتوانیم از او بیاموزیم. بیشترین الگوی ما در این سال‌ها فیلم‌های آموزشی اینترنتی بود.

اسماعیل ثالث با اشاره به خواسته‌هایشان از جشنواره موسیقی فجر گفت: گروه‌ها به جشنواره می‌آیند و اجرا می‌کنند و می‌روند و هرگز هم از نقاط ضعفشان با خبر نمی‌شوند، چرا که استادان و داوران جشنواره با این گروه‌ها در ارتباط نیستند.

وی ادامه داد: مسئولان جشنواره موسیقی فجر قول‌هایی به ما داده‌اند که در طول سال آینده ما را تنها نگذارند و از ما حمایت کنند. قرار است که بعد از جشنواره دوره‌های آموزشی برای ما برگزار کنند.

اسماعیل ثالث درباره قطعه‌هایی که در جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌کنند گفت: گروه کُر آداک در اجرایش برای جشنواره موسیقی فجر آثاری به چند زبان آلمانی، ایتالیایی، انگلیسی و فارسی اجرا می‌کند. در این میان برخی از این قطعه‌ها آثاری از موسیقی محلی و به زبان کردی است.

گروه کُر "آداک" از شهر گرگان و به رهبری ابوذر اسماعیل ثالث در روز شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ از ساعت ۲۱ در برج آزادی به اجرای برنامه می‌پردازد.

در بخش رقابتی جشنواره ۲۴ گروه به صحنه می‌روند و با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/