سرویس تئا‌تر هنر آنلاین : نمایش "باران، مایه‌های دختری از جنس من" نوشته امیر لشکری به کارگردانی جواد لشکری با موضوع ازدواج و محوریت آسیب‌های اجتماعی این روز‌ها اجرای عمومی خود را در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه آغاز کرده است.

جواد لشکری در رابطه با روند شکل گیری این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: زمانی که متن نمایش را خواندم دیدم که جایی برای فانتزی بودن دارد، اما کل نمایش یک کار درام وعاشقانه است و بر این اساس ما این نمایش را دو قسمت کردیم به این صورت که یک سوی داستان فانتزی است و سوی دیگر آن درام عاشقانه است. از آنجا که اکثرکارهای من فانتزی و کمدی است این بود که دیدم نمایشنامه مایه‌های طنز را دارد و به همین دلیل هم این متن را برای اجرا انتخاب کردم.

او درباره مضمون نمایش نیز توضیح داد: موضوع نمایش؛ داستان دختر و پسری است که از کودکی هم بازی یکدیگر بوده‌اند به وجود یکدیگرعادت می‌کنند و هر چقدر که بزرگ‌تر می‌شوند به یکدیگر وابستگی بیشتری پیدا می‌کنند و همین حس وابستگی، داستان را دچار چالش می‌کند. والدین دختر معتاد هستند و دختر خود را می‌فروشند و پسر هم که شخصیتی دم دمی مزاج دارد در مقابل این موضوع هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهد. او نیز به اصرار خانواده خود ازدواج می‌کند و صاحب دو فرزند می‌شود و برای اینکه بتواند دختر را راحت‌تر فراموش کند برای ادامه تحصیل به خارج کشور سفر می‌کند، اما هیچ کدام نمی‌توانند دوری یکدیگر را تحمل کنند بنابراین به وسیله نامه همچنان با یکدیگر در ارتباط هستند. بعد از مدتی دختر که دیگرنمی تواند با اعتیاد شوهرش کنار بیاید از او جدا می‌شود و پسرهم وقتی از این جدایی با خبر می‌شود همراه همسر و فرزندانش به ایران برمی گردد و برای دختر خانه‌ای دست و پا می‌کند و به این ترتیب با یکدیگر درارتباط هستند. بعد ازمدتی وقتی می‌بینند که نمی‌توانند با تقدیر کنار بیایند تصمیم می‌گیرند نقش عروس وداماد را درمراسم عروسی روی پشت بام خانه بازی کنند و...

این کارگردان در توضیح شیوه اجرای این نمایش نیز اظهار کرد: قصد ما این بود که نمایش را به شیوه رئال به اجرا درآوریم، اما چون مایه‌هایی از مینیمالیست در نمایش وجود دارد نمی‌توان گفت این نمایش به طور کلی رئالیسم است.

نمایش "باران، مایه‌های دختری از جنس من" نوشته امیر لشکری با کارگردانی جواد لشکری از ۱۳ بهمن ماه تا یکم اسفند هر شب بجز شنبه‌ها ساعت ۲۰ در سالن شکیبایی تماشاخانه سه نقطه روی صحنه می‌رود. سیما زارع و جوادلشکری دراین نمایش ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام/