به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، گروه دریای راز ویژه بانوان به خوانندگی دریا ولیلو و به سرپرستی دکتر نوریه ثابت چهارشنبه یکم بهمن ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود. گروه دریای راز بنا دارد در کنسرت پیش روی خود آثاری در سبک موسیقی پاپ و به نام های آخرین حضور، رویا، آرزو، ایران، ماهی کوچولو، دلکم، همزبون، انتظار، ماه، مرغ هوا، محلی و ستاره را برای علاقه‌مندان به اینگونه موسیقی اجرا کند. یک قطعه اسپانیایی به نام "mattame luego" و یک قطعه انگلیسی به نام "wiseman" از دیگر آهنگ هایی است که توسط این گروه نواخته می شود. دریا ولیلو فارغ التحصیل رشته گرافیک دریا ولیلو موسیقی محلی را نزد سیما بینا و موسیقی کلاسیک را نزد اساتیدی چون احمد پارسی - آریا زند - ژاسمن مارتورل (استاد کنسرواتوار پاریس) فرا گرفت. وی که به عنوان همخوان در کنسرت های متعدد پاپ و محلی و در مقام نوازنده گیتار درگروه های بسیاری همچون پارت فعالیت کرده سابقه همکاری با خوانندگان بسیاری را در کارنامه خود دارد که از آن جمله می توان به همکاری با پری زنگنه و خشایار اعتمادی اشاره کرد. ولیلو که در چندین آلبوم موسیقی از جمله رقص مهتاب (گروه پارت)، یادته (خشایار اعتمادی)، پرنده بی پرنده (رضا یزدانی) و... حضور موفقی داشته در تئاتر عشقه (تئاترشهر) به کارگردانی محمد رحمانیان به عنوان همخوان نیز مشارکت داشته است. اعضای گروه دریای راز عبارتند از طراوت بابا خانلو (فلوت)، شهره مهرآبادی (ویولون)، غزاله شیرازی (ویلونسل)، خزر محمودی (کیبورد و پیانو)و دریا ولیلو (خواننده و نوازنده گیتار). همچنین کلیه قطعات این کنسرت توسط سامان عبدلی برای این گروه تنظیم شده است. کنسرت گروه دریای راز چهارشنبه یکم بهمن ماه ساعت 18 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می گردد.

طنین آوای شور انگیز در نیاوران

کنسرت گروه آوای شورانگیز به خوانندگی آوا پازوکی و گویندگی شراره ظهیر الدینی ویژه بانوان هم دوم بهمن ماه ساعت 20 در فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود. گروه آوای شورانگیز در ششمین کنسرت پیش روی خود قصد دارد تصانیف و آوازهای قدیمی از استادان بزرگ موسیقی ایران زمین نظیر امیرجاهد، پرویز یاحقی و علی اکبر شیدا را اجرا کند. گروه آوای شورانگیز با هدف معرفی موسیقی کلاسیک ایرانی به بانوان در اردیبهشت ماه 1389 به سرپرستی آوا پازوکی تشکیل شد .این گروه از زمان تاسیس تا کنون، پنج اجرای موفق برای بانوان در فرهنگسرای نیاوران داشته است. آوا پازوکی سرپرست و خواننده این گروه در سال 1362 در خانواده ای منتسب به خاندان هنر موسیقی (نوه غلامحسین ظهیرالدینی و نتیجه باقرخان رامشگر نوازنده بی بدیل کمانچه و از نوادگان آقا حسین قلی و علی اکبرخان فراهانی پدیدآورنده ردیف در موسیقی ایران) در تهران چشم به جهان گشود. ابتدا نزد مادرش با موسیقی کودک و بعد با مبانی موسیقی و سپس با ساز پیانو، به صورت گام به گام آشنا شد و از سن 14 سالگی فراگیری تصنیف های قدیمی را شروع کرد و سپس ردیف های آوازی را نزد پدر و مادر خویش آموخت. وی جهت آشنایی با ریتم نزدیک به پنج سال نزد استاد محمد اسماعیلی تنبک نواز شهیر تهرانی به نواختن این ساز پرداخت و بعدها به دلیل علاقمندی به سازهای مضرابی (همانند تار) از اساتیدی همچون استاد مجید درخشانی، استاد کیوان ساکت و استاد بهروز همتی بهره مند شد. او پس از ورود به دانشگاه، تحصیلات خود را در رشته موسیقی ادامه داد و در زمینه آواز از اساتیدی همچون خانم فاطمه واعظی (پریسا) و نصرالله ناصح پور، بهره بسیار برد. پازوکی از سال 1380 به صورت جدی همکاری خود را با ارکستر جوانان وزیری به رهبری کیوان ساکت و سپس با ارکستر بانوان ایران به رهبری بهناز ذاکری شروع کرده و به اجرای بیش از 35 کنسرت در تالار وحدت و رودکی و فرهنگسرای تهران و شهرهای بزرگ ایران پرداخت. پوی به دعوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل سالن اجلاس کنفرانس اسلامی به مناسبت روز زن و نقش زن در تمدن جهان کنسرتی را با همکاری ارکستر بانوان اجرا کرد. نوازندگان گروه آوای شورانگیز عبارتند از: ملودی پازوکی (پیانو)، پدیده احرارنژاد (تار)، آوا ایوبی (عود و تارباس)، شیما بلوکی فر (کمانچه) و نازنین پدرثانی (تمبک و دف)، آوا پازوکی (آواز) و شراره ظهیرالدینی (گوینده). کنسرت گروه آوای شورانگیز پنجشنبه دوم بهمن ماه ساعت 20 در سالن خلیج فارس به روی صحنه می رود.

کنسرت گروه تامای در نیاوران کنسرت موسیقی آذری گروه تامای با خوانندگی داریوش دهری و به سرپرستی رسول دلریش شنبه چهارم بهمن ماه ساعت 21 در فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود. گروه موسیقی تامای قصد دارد در این کنسرت قطعاتی به زبان آذری و به نام های باخ گولوم، غریب آخشاملار، دنیا فانی، سلیم لی، کوچه لره سوسپ میشم و یک آهنگ به نام آیریلیق به یاد مرتضی پاشایی را برای آذری زبانان و علاقمندان به زبان آذری اجرا کنند. داریوش دهری خواننده گروه تامای از سال 1385 در گروه موسیقی آراز نوازندگی را شروع کرد و در سال 1391 اولین آلبوم موسیقایی خود با نام "غریب آخشاملار " را در مقام خواننده منتشر نمود . وی سابقه برگزاری چندین کنسرت بین ساله ای 1392 و 1393 در برج آزادی را نیز در کارنامه هنری خود دارد. نوازندگان گروه موسیقی تامای عبارتند از شرمینه فرهود (پیانو)، فرامرز جوادی (تار)، کیانوش رحیمی (گیتار بیس)، مسعود والا منشی (کیبورد)، کمال عبدولی (کلارینت)، داریوش دهری (خواننده)، بهزاد صمدانی (ناقاره)، قربان پناهی(قارمون)،رضا فتوحی(ویودرام)، پروانه کاردوست، مینا احمدی و معصومه عسگرپور (گروه کر). کنسرت موسیقی آذری تامای 4 بهمن ماه در سالن خلیج فارس به صحنه می رود.

علاقه‌مندان جهت تهیه بلیط این سه اجرا می‌توانند با شماره های 22803631 تماس حاصل نموده و یا به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند

انتهای پیام/