به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین الملی موسیقی فجر،ارکستر زهی پاتتیک قزوین به سرپرستی حمید بنی‌سعید در جشنواره سی‌ام موسیقی فجر، قطعاتی کلاسیک از ادوارد گریگ، هندل و ویوالدی را به صحنه می‌برد.

ارکستر زهی پاتتیک قزوین در بخش رقابتی گروه نوازی کلاسیک غیر ایرانی جشنواره موسیقی شرکت می‌کند.

حمید بنی‌سعید درباره اجرای این گروه در جشنواره گفت: اولین بار است که در جشنواره موسیقی فجر شرکت می‌کنیم، البته دو سال است که ارکس‌تر زهی پاتتیک را راه اندازی کرده‌ایم و در این فاصله زمانی دو بار در جشنواره موسیقی شهر قزوین شرکت کرده و مقام اول را بدست آورده‌ایم.

وی افزود: ارکس‌تر زهی پاتتیک هدفش اجرای یک موسیقی خوب و فاخر است به همین دلیل این کار را از شهر خودمان آغاز کردیم، چون در شهرستان‌ها چندان به موسیقی کلاسیک توجهی ندارند.

بنی‌سعید توضیح داد: طی این دو سال سعی کردم با برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها ارکس‌تر زهی پاتتیک را معرفی کنم.

سرپرست ارکس‌تر زهی پاتتیک که سال گذشته با گروه‌های دیگری در جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده، درباره جشنواره موسیقی فجر گفت: این جشنواره فرصت بسیار مناسبی برای گروه‌های مختلف است و خوشحال هستیم که در این جشنواره حضور داریم.

این هنرمند جوان در بخش دیگری از سخنانش درباره حضور شرکت کنندگان تهرانی گفت: شناخت زیادی از گروه‌های تهرانی ندارم و تنها با تعدادی از نوازندگان آشنایی دارم با این تفاسیر با آنکه گروه‌های تهرانی حریف‌های قوی هستند رقابت با این گرو‌ها کار را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد. ما نیز به صورت جدی به تمرین ادامه می‌دهیم تا یک رقابت خوب و زیبا را به نمایش بگذاریم.

سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام//