سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: پیکر مرحوم مشفق کاشانی، غزلسرای معاصر امروز به مشایعت بعضی از مسئولان و چهره‌های هنری از مقابل تالار وحدت تشییع شد.

در این مراسم چهره‌هایی از جمله علی مرادخانی (معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سیدعباس صالحی (معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی (مدیر مؤسسه اطلاعات)، غلامعلی حدادعادل (رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی)، حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی و محسن مؤمنی شریف (رییس حوزه هنری) محمدعلی بهمنی، مصطفی محدثی خراسانی، سیداحمد نادمی، علیرضا قزوه، فاطمه راکعی، سهیل محمودی، محمد گلریز، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری،موسی بیدج، امین‌الله رشیدی، سعید بیابانکی، حسین اسرافیلی، یاور همدانی، اسماعیل امینی، محمدعلی گودینی، بهرام حصیری، ناصر فیض و رضا اسماعیلی، عباسعلی براتی‌پور، رضا امیرخانی، مصطفی رحماندوست، به همراه هنرمندان و شاعرانی همچون حمید سبزواری، محمدعلی بهمنی و عبدالجبار کاکایی حضور داشتند.

افشین علاء، شاعر و قائم‌مقام انجمن شاعران و مجری این مراسم بعد از خواندن آخرین سروده مشفق کاشانی گفت: به راستی که ما امروز را روز میلاد بلند آفتاب می‌دانیم. امروز روز میلاد استاد مشفق است و به راستی ما خود به چشم مشاهده کردیم که آن اتفاق که برای استاد مشفق رخ داد مرگ نبود بلکه میلاد استاد بود.

او ادامه داد: استاد همچون درختی ایستاده رفت و زمانی که لحظه عروجش فرارسید برای ما باورکردنی نبود که شمع وجود ایشان خاموشی گزیده باشد. خوشا به حال امثال استاد مشفق. او در خدمت قداست کلمه، حرمت انسانی و اخلاق و جوانمردی بود و غیر از اشراف و تسلطی که به قله‌های رفیع شعر فارسی داشت او را به جوانمردی می‌شناسیم.

در این مراسم علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: از سال 1369 مستقیما در شورای شعر وزارت فرهنگ در خدمت ایشان بودم. ایشان بعد از استاد اوستا و استاد ستوده مسئول شورای شعر و ترانه ارشاد بود. ایشان مظهر بردباری و مهربانی بود و خدای‌شان رحمت کند.

مرادخانی در این مراسم پیام علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، را برای درگذشت مشفق کاشانی قرائت کرد.

در این مراسم همچنین ساعد باقری ، احمد مسجد جامعی ، عبدالحسین مختاباد و سید علی موسوی گرمارودی پشت تریبون رفتند.

به گزارش هنرآنلاین؛ استاد مشفق کاشانی یکشنبه شب (28 دی ماه) با حضور در انجمن شاعران ایران در مراسم تولد سهیل محمودی شرکت کرد. در این مراسم او در سخنانی به روایت خاطراتش از زمان کار در رادیو و همکاری با کسانی چون قیصر امین‌پور، سیدحسن حسینی، سلمان هراتی، سهیل محمودی و ساعد باقری پرداخت اما پس از آنکه آخرین رباعی خود را قرائت کرد از حال رفت.

چهره‌هایی چون سیدمحمد خاتمی، محمود دعایی، اسرافیل شیرچی، صادق خرازی، ساعد باقری، فاطمه راکعی، افشین علاء و... در این مراسم حضور داشتند. احمد مسجدجامعی هم نیز که در راه آمدن به مراسم بود، با شنیدن خبر حادثه یک راست راهی بیمارستان شده بود.

عباس کی‌منش ملقب به مشفق کاشانی در سال ۱۳۰۴در شهر کاشان‌زاده شد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر و تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه تهران به پایان برد. از او ده‌ها مجموعه شعر چون "سرود زندگی"، "سراب آفتاب"، "آذرخش"، "آینه خیال" ‌و... منتشر شده است.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/