سرویس سینمایی هنرآنلاین، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره جلسه امروز 23 دی ماه این شورا به هنرآنلاین گفت: فیلم‌های تازه‌ای در نوبت اکران قرار گرفته‌اند که با توجه به نزدیک شدن به جشنواره فیلم فجر و ادامه اکران بعضی فیلم‌ها جلسه امروز تشکیل شد. در این جلسه فیلم "همه چیز برای فروش" به کارگردانی امیر ثقفی در سینما آزادی و فیلم "لامپ ۱۰۰" به کارگردانی سعید آقاخانی در گروه سالن یک سینما فرهنگ و فعلا فیلم "تمشک" به کارگردانی سامان سالور به صورت موقت به عنوان فیلم سرگروه در سینما فرهنگ، بعد از جشنواره فیلم فجر اکران خواهند شد.

غلامرضا فرجی در ادامه بیان کرد: در این جلسه آثار آزاد به صورت اکران، فیلمی تا جشنواره فیلم اکران نخواهد کرد تا پردیس‌های سینمایی به فیلم‌های آزاد موقعیت‌های مناسب بعد از جشنواره فیلم فجر ارائه دهند.

وی درباره وضعیت اکران دو فیلم "شیار ۱۴۳" به کارگردانی نرگس آبیار و نیز فیلم "تراژدی" به کارگردانی آزیتا موگویی گفت: اکران فیلم‌های "شیار ۱۴۳" و "تراژدی" یک هفته دیگر در سرگروه‌های آزادی و فرهنگ ادامه خواهد داشت.

سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره شایعه اکران فیلم "استراحت مطلق" به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در اسفندماه بیان کرد: هر نوع قراردادی که به شورا اعلام گردد، در تاریخ اکران یک فیلم مهم خواهد بود. این شایعه و گمانه زنی‌ها بیشتر از سوی عوامل و رسانه‌هاست که به شورای صنفی نمایش هیچ ارتباطی ندارد. در مورد این فیلم هم هنوز تاریخی اعلام نشده است.

فرجی در پایان خاطر نشان کرد: طبق مصوبه امروز شورای صنفی نمایش از این پس فیلم‌هایی که قرارداد اکران آن‌ها در گروه آزاد بسته می‌شود توزیع‌کنندگان آن‌ها موظف هستند قرارداد خود با ۵ سالن سینما را به صورت کامل به شورای صنفی نمایش ارائه کنند.

لازم به یادآوری است، روز گذشته جلسه شورای صنفی نمایش برگزار شد اما به دلیل کمبود وقت، ادامه این جلسه را امروز برگزار کردند.

انتهای پیام/