سرویس تجسمی هنرآنلاین : نمایشگاه آثار نقاشی کیانا برومند با عنوان "بسته بندی" در گالری گلستان برپاست. او در مورد نحوه شکل‌گیری آثار این مجموعه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این مجموعه از یکی از تابلوهایم شروع شد که در آن فیگوری را بر فراز شهر و داخل یک جعبه کارتن قرار دادم و این سوژه گسترش یافت تا مجموعه‌ای به نام "بسته بندی" شکل گرفت. این عنوان به معنی بست‌ها و بندها است، یعنی بسته‌ شدن، آویزان شدن از بند و.... در واقع ایده من یک خط تولید بود و این که انسان‌های امروز همه در حال نزدیک شدن به یک ایده‌آل هستند، ولی با اینکه همه به یک شکل بسته‌بندی می‌شوند و جعبه‌هایشان یکسان است، داخل آن دغدغه‌ها و نوستالژی خود را دارند، اما فضای خصوصی آنها در ملاء‌عام است و تحت نظارت هستند.

برومند با اشاره به دفرماسیون موجود در چهره‌ها گفت: در یکی از تابلوها که عنوان آن "کنترل کیفیت" است چهره مردی را می‌بینیم که چشم ندارد و گوش‌هایش هم بسته است، با این حال کیفیت این محصول تایید شده و به تولید رسیده است.

او در مورد عوامل تاثیرگذار بر خلق یک تابلو گفت: بیشترین تاثیرپذیری من از مسائل اجتماعی است و دغدغه من بیشتر کاراکترهایی است که اطراف خود می‌بینم. این شخصیت‌ها می‌توانند خیلی دور یا نزدیک باشند یا حتی در اخباری که می‌شنوم حضور داشته باشند. در واقع تاثیر فضای اجتماعی و سیاسی روی من باعث شکل‌گیری کارها می‌شود.

برومند در مورد فضای رنگی خنثی در کارهایش گفت: سعی می‌کنم پالت رنگی من محدود باشد و از رنگ‌های متنوع استفاده نمی‌کنم. همیشه خاکستری‌های رنگی برایم جذاب هستند و در این کارها هم این رنگها به ایده من برای نشان دادن یک فضای خنثی نزدیک شده است. این فضای خنثی نشان دهنده این است که کاراکترها تا حدی دست بسته هستند و در فضای خود فعالیت و کنش ندارند.

او در مورد تکنیک کار خود افزود: تابلوها با رنگ و روغن و با تکنیکی که متعلق به دوره رنسانس است به وجود آمدند. در این تکنیک لایه‌های رنگ از غلیظ‌ترین تا رقیق‌ترین لایه به ترتیب روی هم قرار می‌گیرند. اتفاقاتی که در این تابلوها می‌افتد موضوع جدیدی نیست و با اینکه آدمها مدرن هستند، این بست و بندها همیشه در طول تاریخ در همه جا وجود داشته است. در واقع من می‌خواستم به نوعی این قدمت در کارهایم وجود داشته باشد و به همین دلیل با وجود سختی و زمانبر بودن این تکنیک، به این شیوه کار کردم.

برومند که در رشته ریاضی تحصیل کرده است در مورد آشنایی خود با هنر گفت: در میانه تحصیل خود به سمت طراحی گرایش پیدا کردم و نزد حسین ماهر آموزش دیدم. در نمایشگاه‌های گروهی مختلف در گالری‌های آریا، لاله و... شرکت کردم و این اولین نمایشگاه انفرادی من است. علاوه بر آن یک مجموعه از اشعار سپید من با عنوان "جرح" امسال منتشر شد.

انتهای پیام/